Klasyfikacje gospodarcze

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 609
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Klasyfikacje gospodarcze - strona 1 Klasyfikacje gospodarcze - strona 2 Klasyfikacje gospodarcze - strona 3

Fragment notatki:

11.01.2007 Klasyfikacje gospodarcze - są w statystyce podstawowym narzędziem służącym zarówno do zbierania, przetwarzania jak i do prezentowania danych statystycznych. Obowiązujący system gospodarczy klasyfikacji statystycznych wprowadzonych rozporządzeniem Rady Ministrów do stosowania od dnia 1 maja 2004 r. obejmuje: Polską Klasyfikację Działalności (PKD)  system zbierania i przetwarzania informacji działalności (od 2004 r. obowiązujący system) istotne przy porównaniach międzynarodowych. Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług (PKWiU)  str www GUS - projekt zmian klasyfikacji działalności [schemat] Istotą tego systemu jest wyodrębnienie 4 podstawowych poziomów klasyfikacji. A - sekcja poziom klasyfikacji UE 99 - dział 99.9 - grupa A - Rolnictwo, leśnictwo i rybactwo - klasa B - Górnictwo i wydobywanie surowców 99.99.A - podklasa C - Przetwórstwo Przemysłowe (dotychczas D - zmiana!) C. produkcja owoców i warzyw (w GUSie i w Eurostacie ta sama klasyfikacja) Nowelizacja w 2002 r. klasyfikacji Analiza sektora Analiza atrakcyjności inwestycyjnej indeks zyskowności r/r dynamika kosztów i przychodów r/r dynamika kosztów pracy r/r dynamika kosztów materiałów i energii r/r dynamika wartości sprzedawanych towarów i materiałów r/r dynamika kosztów ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń r/r dynamika kosztów pozostałych r/r Analizy branżowe EconTrends - analiza sytuacji w określonej branży (np. przetwórstwo owoców i warzyw), m.in. sytuacja gospodarcza, analiza wskaźnikowa, dynamika, główni gracze i ich udziały rynkowe. Securitas - bazy danych na SGGW ANALIZA WSKAŹNIKOWA rentowność płynność zadłużenie cykle finansowe czynniki produkcji inwestycje (nakłady) koszty METODY ANALIZY POZYCJI PRZEDSIĘBIORSTWA W SEKTORZE ANALIZA UDZIAŁÓW RYNKOWYCH Cel: określenie pozycji przedsiębiorstwa porównanie firmy z konkurencyjnymi markami operującymi na tym samym rynku udział w rynku marki X = sprzedaż marki X / sprzedaż globalna na rynku odniesienia Absolutny udział w rynku - udział sprzedaży danego przedsiębiorstwa w ogólnej sprzedaży analizowanych produktów na danym rynku. Udział w rynku docelowym - udział sprzedaży danego produktu w sprzedaży tego segmentu rynku, do którego przedsiębiorstwo adresuje swoją ofertę.

(…)

…,
Rozwój sektora marketingowego - wpływa na cenę przez strategie marketingowe.
Rodzaje cen:
Kryterium szczebla obrotu towarowego (miejsce ustalania ceny)
cena producenta (cena zbytu)
cena hurtowa
cena skupu (produkty rolne)
cena detaliczna
cena targowiskowa
cena giełdowa
Kryterium przedmiotowe
Ceny rolne
ceny środków produkcji rolnej (energia, środki ochrony roślin, pasze, maszyny, itp.)
ceny usług…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz