Kładka dla pieszych w Brodnicy - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 70
Wyświetleń: 1085
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Kładka dla pieszych w Brodnicy - wykład - strona 1 Kładka dla pieszych w Brodnicy - wykład - strona 2 Kładka dla pieszych w Brodnicy - wykład - strona 3

Fragment notatki:

Kładka dla pieszych w Brodnicy przez rzekę Drwęcę prowadzącą do zespołu szkół
Kładka dla pieszych o konstrukcji ramownicowej z drewna klejonego i o klasycznej nawierzchni drewnianej została wykonana pod koniec lat 70. przez firmę z Cierpię k/Torunia (obecnie Andrewex) według projektu S. Nowaka (rys. 6.52 i 6.53) [196].
Cały obiekt składa się z dwóch przę­seł zasadniczych i dwóch przęseł zawieszonych. Przęsło nurtowe wykonane jest jako rama dwuprzegubowa ze słupami ukośnymi. Przęsło prawobrzeżne ma rów­nież schemat ramowy, z tym, że od strony rzeki występuje pod slupem ukośnym przegub, a od strony brzegu rygiel przęsła jest oparty bezpośrednio na przyczółku. Pomi. . • słami zasadniczymi umieszczone jest przęsło zawieszone, połączo­ne przegubowo z konstrukcją przęseł zasadniczych. W części lewobrzeżnej przęsło zawieszone oparte jest przegubowo na konstrukcji przęsła zasadniczego, a na przy­czółku oparte jest bezpośrednio.
Całkowita długość konstrukcji wynosi 64,60 m. Rozpiętość przęsła nurtowego jest równa 34,71 m, a przęsła prawobrzeżnego 22,70 m. Rozpiętość przęseł zawie­szonych wynosi 15,90 m - przęsło środkowe i 7,25 - przęsło lewobrzeżne. Szero­kość całkowita wszystkich przęseł równa jest 3,68 m w tym szerokość w świetle poręi osi 3,0 m.
Konstrukcja nośna każdego przęsła składa się z 4 dźwigarów drewnianych, kle­jonych o zmiennym przekroju. Nad przyczółkami dźwigary są stężone drewniany­mi poprzecznicami. W części górnej dźwigara są drew­niane, a na takim ruszcie ułożono dwuwarstwową nawierzchnię drewnianą.
Przyczółki kładki są żelbetowe, przy czym w części dolnej przyczółka lewobrzeż­nego wykształcono niszę z zamocowanymi płytami dolnymi przegubów. Podporę środkową zaprojektowano w formie żelbetowego bloku fundamentowego o prze­gubach stalowych. „Nogi" ram są oparte na niej za pośrednictwem czterech prze­gubów.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz