To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Kładka dla pieszych w Brodnicy przez rzekę Drwęcę prowadzącą do zespołu szkół
Kładka dla pieszych o konstrukcji ramownicowej z drewna klejonego i o klasycznej nawierzchni drewnianej została wykonana pod koniec lat 70. przez firmę z Cierpię k/Torunia (obecnie Andrewex) według projektu S. Nowaka (rys. 6.52 i 6.53) [196].
Cały obiekt składa się z dwóch przęseł zasadniczych i dwóch przęseł zawieszonych. Przęsło nurtowe wykonane jest jako rama dwuprzegubowa ze słupami ukośnymi. Przęsło prawobrzeżne ma również schemat ramowy, z tym, że od strony rzeki występuje pod slupem ukośnym przegub, a od strony brzegu rygiel przęsła jest oparty bezpośrednio na przyczółku. Pomi. . • słami zasadniczymi umieszczone jest przęsło zawieszone, połączone przegubowo z konstrukcją przęseł zasadniczych. W części lewobrzeżnej przęsło zawieszone oparte jest przegubowo na konstrukcji przęsła zasadniczego, a na przyczółku oparte jest bezpośrednio.
Całkowita długość konstrukcji wynosi 64,60 m. Rozpiętość przęsła nurtowego jest równa 34,71 m, a przęsła prawobrzeżnego 22,70 m. Rozpiętość przęseł zawieszonych wynosi 15,90 m - przęsło środkowe i 7,25 - przęsło lewobrzeżne. Szerokość całkowita wszystkich przęseł równa jest 3,68 m w tym szerokość w świetle poręi osi 3,0 m.
Konstrukcja nośna każdego przęsła składa się z 4 dźwigarów drewnianych, klejonych o zmiennym przekroju. Nad przyczółkami dźwigary są stężone drewnianymi poprzecznicami. W części górnej dźwigara są drewniane, a na takim ruszcie ułożono dwuwarstwową nawierzchnię drewnianą.
Przyczółki kładki są żelbetowe, przy czym w części dolnej przyczółka lewobrzeżnego wykształcono niszę z zamocowanymi płytami dolnymi przegubów. Podporę środkową zaprojektowano w formie żelbetowego bloku fundamentowego o przegubach stalowych. „Nogi" ram są oparte na niej za pośrednictwem czterech przegubów.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)