Kładka dla pieszych na terenie Uniwersytetu Stanowego w Sao Puolo - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 364
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Kładka dla pieszych na terenie Uniwersytetu Stanowego w Sao Puolo - wykład - strona 1 Kładka dla pieszych na terenie Uniwersytetu Stanowego w Sao Puolo - wykład - strona 2 Kładka dla pieszych na terenie Uniwersytetu Stanowego w Sao Puolo - wykład - strona 3

Fragment notatki:

Kładka dla pieszych na terenie Uniwersytetu Stanowego w Sao Puolo, Brazylia
Obiekt został oddany do użytku w 2003 roku (rys. 6.148) [169]. Całkowita długość pomostu wynosi 34,0 m, a jego szerokość użytkowa 2,0 m. Ustrój nośny składa się z siedmiu zakrzywionych w planie, połączonych ze sobą płyt z drewna sprężonego. Pochylony w kierunku pomostu pylon wykonany z pojedynczego, eukaliptusowego bala stoi na stalowym, galwanizowanym, przestrzennym przegubie. Wysokość pylonu wynosi 13,0 m, a średnica u podstawy jest równa 550 mm, a na szczycie 450 mm. Pomost jest podwieszony do pylonu za pośrednictwem 12 cięgien, takich samych jak pręty sprężające pomost. Ich średnica wynosi 0 15 mm. Dwa odciągi wykona­no z prętów o średnicy 0 32 mm. Cięgna są zakotwione w końcach belek stalowych podtrzymujących pomost drewniany.
Każda z siedmiu części składowych pomostu składa się z 37 krawędziaków o wy­miarach 50 x 200 x 5400 mm. Z takich samych elementów wykonano belki kra­wędziowe. Pręty sprężające są rozstawione na długości pomostu co 70 cm. Naprę­żenie w prętach sprężających wynosi 0,7 MPa. Pomost wygięto w pionie uzyskując strzałkę równą 10 cm.
Obiekt zaprojektowano na obciążenie użytkowe tłumem wynoszące 5 kN/m2. Pominięto wpływ oddziaływań termicznych. Uznano, że zakrzywiony kształt po­mostu i duża sztywność konstrukcji jako całości pozwala na pominięcie oddziały­wań wiatru. Także ze względu na niewielki ruch pieszy uznano, że wpływ zmęcze­nia cięgien jest nieistotny. Pominięto efekty drugorzędne w analizie pracy konstrukcji, ponieważ smukłość pylonu nie przekraczała 80.
Przeprowadzono za to szeroko zakrojoną analizę dynamiczną uznając, że wobec niew ielkich naprężeń uzyskanych z analizy statyczo-wytrzymałościowej, stan graniczny użytkowalności w postaci częstotliwości drgań własnych będzie decydujący. Opty­malizacje numeryczną tej konstrukcji przedstawiono w [111]. Niestety nie wiadomo, czy opisany algorytm został zastosowany w analizie rzeczywistej konstrukcji.
Wszystkie elementy stalowe, zarówno cięgna jak i elementy złączy są galwani­zowane, a elementy drewniane impregnowane.
Po rocznej eksploatacji stwierdzono tylko minimalne zmiany w wielkości ugięć.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz