To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Kładka dla pieszych na terenie Uniwersytetu Stanowego w Sao Puolo, Brazylia
Obiekt został oddany do użytku w 2003 roku (rys. 6.148) [169]. Całkowita długość pomostu wynosi 34,0 m, a jego szerokość użytkowa 2,0 m. Ustrój nośny składa się z siedmiu zakrzywionych w planie, połączonych ze sobą płyt z drewna sprężonego. Pochylony w kierunku pomostu pylon wykonany z pojedynczego, eukaliptusowego bala stoi na stalowym, galwanizowanym, przestrzennym przegubie. Wysokość py lonu wynosi 13,0 m, a średnica u podstawy jest równa 550 mm, a na szczycie 450 mm. Pomost jest podwieszony do pylonu za pośrednictwem 12 cięgien, takich samych jak pręty sprężające pomost. Ich średnica wynosi 0 15 mm. Dwa odciągi wykonano z prętów o średnicy 0 32 mm. Cięgna są zakotwione w końcach belek stalowych podtrzymujących pomost drewniany.
Każda z siedmiu części składowych pomostu składa się z 37 krawędziaków o wymiarach 50 x 200 x 5400 mm. Z takich samych elementów wykonano belki krawędziowe. Pręty sprężające są rozstawione na długości pomostu co 70 cm. Naprężenie w prętach sprężających wynosi 0,7 MPa. Pomost wygięto w pionie uzyskując strzałkę równą 10 cm.
Obiekt zaprojektowano na obciążenie użytkowe tłumem wynoszące 5 kN/m2. Pominięto wpływ oddziaływań termicznych. Uznano, że zakrzywiony kształt pomostu i duża sztywność konstrukcji jako całości pozwala na pominięcie oddziaływań wiatru. Także ze względu na niewielki ruch pieszy uznano, że wpływ zmęczenia cięgien jest nieistotny. Pominięto efekty drugorzędne w analizie pracy konstrukcji, ponieważ smukłość pylonu nie przekraczała 80.
Przeprowadzono za to szeroko zakrojoną analizę dynamiczną uznając, że wobec niewielkich naprężeń uzyskanych z analizy statyczo-wytrzymałościowej, stan graniczny użytkowalności w postaci częstotliwości drgań własnych będzie decydujący. Optymalizacje numeryczną tej konstrukcji przedstawiono w [111]. Niestety nie wiadomo, czy opisany algorytm został zastosowany w analizie rzeczywistej konstrukcji.
Wszystkie elementy stalowe, zarówno cięgna jak i elementy złączy są galwanizowane, a elementy drewniane impregnowane.
Po rocznej eksploatacji stwierdzono tylko minimalne zmiany w wielkości ugięć.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)