Kierunki usprawniania administracji - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 14
Wyświetleń: 1183
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Kierunki usprawniania administracji - omówienie - strona 1 Kierunki usprawniania administracji - omówienie - strona 2

Fragment notatki:

kierunki usprawniania administracji
Czynniki wpływające na sprawność administracji publicznej
stanowisko pracy
Więzi organizacyjne
Działalność wewnętrzna i zewnętrzna (kierowanie, działalność polegająca na pracy biurowej)
Kadry
Kontrola administracji
Kultura administracji
Sprawność działania administracji publicznej
3 elementy składające się na sprawność: 1) skuteczność - dotarcie do założonego celu 2) ekonomiczność - stosunek personelu zakładów materialnych i niematerialnych do osiągniętego celu
3) szybkość - czas dotarcia do celu
Badanie sprawności - poprzez analizę porównawczą - OPTIMUM sprawnego działania
Co można usprawnić w administracji publicznej?
2 kierunki usprawnić:
- u struktur i działań administracyjnych - nacisk na stan organizacyjny
1) zmiany w obowiązujących przepisach
2) struktury organizacyjne
3) organizacja pracy administracyjnej i kierowniczej
4) sposoby wykorzystywania pracy
5) techniki - jak pracować
6) warunki wykonania pracy
-u pracowników, skierowany do ludzi
1) podwyższania kwalifikacji zawodowych
2) motywy skłaniające do wykorzystywania pracy 3) stosunki interpersonalne
Elementy, które można usprawniać w administracji publicznej
Norma wyznaczająca obszar działania podmiotów
Struktury organizacyjne owych podmiotów
Podmioty składają się: PAP ( podmiot administracji publicznej) - S (struktura organizacyjna) O +UA (organ + urząd administracji, organ to taki podmiot, który posiada kompetencje do wpływania na społeczeństwo (ustanowione ustawą)
Urząd administracyjny to NIE organ, to zespół stanowisk uporządkowanych w urzędzie, struktura złożona, skomplikowana, grupująca organy.
O + UA - DZW (działalność wewnętrzna)
- DZZ (działalność zewnętrzna: organizacja życia społeczeństwa)
Stanowiska pracy w urzędzie tworzą strukturę tego urzędu. Podstawowe stanowiska - struktura - organ administracji publicznej
Struktury proste i złożone:
Płaskie i wypukły
Płaskie: kierownik + podwładni
Smukła: kierownicy + ludzie i podwładni
Funkcjonalne
Podwładni są związani z przełożonymi, ale jednocześnie na ich pracę mają wpływ inne komórki organizacyjne Przy stanowisku kierowniczym jest zespół doradców (sztab)
Powiązania organizacyjne, działalność wewnętrzna (biura) ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz