Kierunki teoretyczne w interpretacji faktów edukacyjnych-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 294
Wyświetleń: 1715
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Kierunki teoretyczne w interpretacji faktów edukacyjnych-opracowanie  - strona 1

Fragment notatki:

Kierunki teoretyczne w interpretacji faktów edukacyjnych - charakterystyka. Kierunki teoretyczne w interpretacji zjawisk edukacyjnych: Teoria funkcjonalna,
Teoria konfliktu - w tej interpretacji szkoła działa w interesie grupy dominującej,
Teoria interakcjonistyczna,
Teoria kodów językowych Basila Bernsteina,
Teoria reprodukcji kulturowej, kapitału kulturowego i przemocy symbolicznej Pierre'a Bourdieu,
Teoria rywalizacji kulturowej i rytuałów interakcyjnych Randalla Collinsa,
Teoria instytucjonalna Johna Meyera,
Postmodernistyczna teoria krytyczna.
Główne modele teoretyczne w interpretacji zjawisk wychowawczych wg Terry'ego Wotherspoona : Strukturalizm funkcjonalny,
Socjologia interpersonalna,
Teoria krytyczna. Teoria konfliktu to typowa teoria krytyczna. Instytucja szkoły pełni inną funkcję niż formalnie. Można w nią włączyć teorię Pierre'a Bourdieu - wg niego teza wyrównywania różnic społecznych nie istnieje w szkole.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz