Globalizacja a Zarządzanie— świadomość organizacji, że w interesach należy uwzględniać ogólnoświatowy, a nie lokalny punkt widzenia. bliskość klientów, konkurentów, dostawców, prawodawców( faksy, internet, telefony komórkowe, wideo konferencje, szybkie połączenia lotnicze i klejowe)
lokalizacja operacji danej organizacji w różnych krajach przy jednoczesnej ich integracji.(wyroby są produkowane w jednym kraju, montowane w innym , używane są przez wszystkich na całym świecie) Toyota wyszukuje Amerykańskich robotników, którzy wyznają wartości firmy(uzyskują wysoką jakość swojej produkcji dzięki pracownikom dobranym niemal wyłącznie spośród mieszkańców Kentucky .
Dobieraj pracowników, którzy wyznają wartości zgodne z wartościami firmy.
Zaprojektuj wszechstronny proces kwalifikacji.
Nie szukaj tylko wiedzy zawodowej czy umiejętności technicznych
-staraj się dobrać wartości danej osoby do wartości przyjętych przez firmę.
Zawsze otwarcie i zgodnie z rzeczywistością przedstawiaj pracę w firmie oraz to, jakie będą obowiązki na pierwszym stanowisku.
Ważna jest autoselekcja.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)