Kierowanie zespołami - decydowanie - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 14
Wyświetleń: 567
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Kierowanie zespołami - decydowanie - omówienie - strona 1 Kierowanie zespołami - decydowanie - omówienie - strona 2

Fragment notatki:

DECYZJA O DECYDOWANIU
PRÓG UZNANIA ZAGADNIENIA ZA PROBLEM Wyznaczenie priorytetów
Czy z problemem można sobie łatwo poradzić?
Czy problem nie rozwiąże się sam?
Czy to ja powinienem podjąć tą decyzję ISTOTA PODEJMOWANIA DECYZJI KIEROWNICZYCH Decyzje programowane:
Decyzje dotyczące rutynowych problemów, określone przez zasady, procedury lub zwyczaj.
Decyzje nie programowane:
Decyzje dotyczące nie rutynowych problemów, opracowane w procesie o nie określonej z góry strukturze .
PEWNOŚĆ, RYZYKO I NIEPEWNOŚĆ Pewność:
Warunki podejmowania decyzji , w których kierownik dysponuje dokładnymi, wymiernymi i wiarygodnymi informacjami o skutkach wybrania każdej z rozważnych możliwości.
Ryzyko:
Warunki podejmowania decyzji, w których kierownik zna prawdopodobieństwo uzyskania pożądanego wyniku poszczególnych możliwych działań.
Prawdopodobieństwo:
Statystyczna miara możliwości wystąpienia określonego zdarzenia lub wyniku.
Niepewność:
Warunki podejmowania decyzji, w których kierownik ma do czynienia z nieprzewidywalnymi okolicznościami zewnętrznymi lub w których brakuje mu informacji potrzebnych do określenia prawdopodobieństwa wystąpienia okolicznościowych zdarzeń.
Lata 50te -trening wrażliwości( interpersonalny, laboratoryjny)
K. Lewin - jest przekonania , że dobrze zarządzać mogą otwarci wrażliwi menadżerowie(umiejętność
komunikowania się, wyrażanie emocji.)
Piter Traket- ustalenie celów strategicznych za , które odpowiedzialni są poszczególni kierownicy(systemowe
oceny efektywności)
Lata 60-te- Teoria x i y ludzie nie lubią pracować, są leniwi
praca jest przyjemna i bez przymusu, ludzie są odpowiedzialni
-zarządzanie przez cel opiera się na teorii y Dwuczynnikowa teoria motywacji „teoria Henberga ”
-zadowolenie i niezadowolenie z pracy zależy od dwóch czynników
zadowolenie- świadomość, uznanie, awanse
niezadowolenie- płace, warunki pracy, polityka przedsiębiorstwa
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz