Kapitał intelektualny - wykład 5, (sem IV)

Nasza ocena:

3
Pobrań: 49
Wyświetleń: 588
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Kapitał intelektualny - wykład 5, (sem IV) - strona 1 Kapitał intelektualny - wykład 5, (sem IV) - strona 2 Kapitał intelektualny - wykład 5, (sem IV) - strona 3

Fragment notatki:

Wykład 5 15.03.2011 r.
Kwestie społeczne w zarządzaniu kapitałem ludzkim:
Przedsiębiorstwa winny tworzyć warunki umożliwiające organizacyjne uczenie się, kreowanie wiedzy i tworzenie innowacji
S. Chowdhury uważa, że organizacje muszą nauczyć się przyciągać i zatrzymywać utalentowanych ludzi, tu potrzebna jest odpowiednia atmosfera i relacje między ludźmi
Zarządzanie KI na poziomie organizacji:
Sposób tego zarządzania uzależniony jest od:
przyjętej koncepcji KI,
strategii przedsiębiorstwa
oraz uwarunkowań sytuacyjnych
Elementy procesu zarządzania KI
Rozwinięcie polityki dotyczącej KI, która winna pomóc w realizacji celów firmy,
Obecność w przedsiębiorstwie zasobów KI, które będą potrzebne, by ludzie zrozumieli potrzebę zarządzania nim i jego rolę w dążeniu do sukcesu firmy
Zapisywanie i przechowywanie w bazie danych dotyczących KI
Wzrost, odnawianie i szerzenie KI poprzez stworzenie kultury firmy, która docenia dzielenie się wiedzą oraz zdobywanie wiedzy wewnątrz firmy
Ochrona KI przez np. środki prawne, środki zwiększające motywacje
Monitorowanie KI opierające się na raportach oceniających KI
Korzyści z zarządzania Kapitałem intelektualnym (to może być w pytaniu opisowym na egzaminie)
zwiększenie wartości KI
określenie wymagań wiedzy, doświadczenia i kwalifikacji na podstawie przyjętej strategii
wyeliminowanie możliwych popełnienia ponownie tych samych błędów
zachęcenie do innowacyjności
wykorzystanie dotychczas zgromadzonej wiedzy
lepsze wykorzystanie środków informacyjno- technicznych
zapewnienie rozwoju, utrzymania i zabezpieczenia zasobów intelektualnych i wiedzy w organizacji
promowanie tworzenia wiedzy oraz wprowadzenie innowacji
stosowanie wiedzy i ekspertyz do planowania oraz realizacji zadań i celów udostępnianie wiedzy, jej gromadzenie, dystrybucja do odpowiednich miejsc działania
modyfikowanie działalności i restrukturyzacji w taki sposób, by stosowała wiedzę w sposób bardziej efektywny, uzyskiwała korzyści z eksploatacji zasobów
Rozwijanie wiedzy, która przyczynia się do wzrostu wartości firmy
Zarządzanie, tworzenie i kontrolowanie przyszłej i bazującej na realizacji długoterminowych celów wiedzy, szczególnie w zakresie:
Inwestowania, stosowania innowacji,
Wyników badań i rozwoju, aliansów strategicznych,
Zdobywania nowej wiedzy
Wykorzystanie wiedzy i kapitału intelektualnego (pytanie na test- te procenty)
Według L. Holmberga i J. Rodderstrale współczesne organizacje wykorzystują zaledwie:


(…)


Stosowanie środków stymulujących pomysłowość
Dostęp do nowoczesnych technologii komunikacyjnych i informacyjnych
Kapitał intelektualny obejmuje: strategię i pomiar
W ramach strategii wyróżniono:
Rozwój wiedzy, w tym: organizacyjne uczenie się, efektywne komunikowanie się, innowacje
Rezonans wiedzy, w tym zarządzanie wiedzą, kluczowe kompetencje, aktywa niewidzialne
W ramach pomiaru wyróżniono:
Rachunkowość…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz