Kapitał intelektualny - wykład 11, (sem IV)

Nasza ocena:

3
Pobrań: 14
Wyświetleń: 413
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Kapitał intelektualny - wykład 11, (sem IV) - strona 1 Kapitał intelektualny - wykład 11, (sem IV) - strona 2

Fragment notatki:

Wykład 11 05.04.2011r. IC RATING
Intellectual capital rating Autorzy metody: Intellectual Capital Sweden ab w opraciu o konstrukcję opracowaną przez takich autorów jak: Leif Edvinsson. Baruch LeV i Tom Stewart- przy ich bezpośrednim udziale.
Cel narzędzia:
- możliwość zidentyfikowania i opisu luki jaka występuje pomiędzy rynkową a księgową wartością przedsiębiorstwa
Jest to szczególnie ważne w odniesieniu do przedsiębiorstw opartych na wiedzy. Rośnie liczba tych przedsiębiorstw, które sprawozdania finansowe uzupełniają wyceną posiadanych zasobów niematerialnych.
PERSPEKTYWY ZAWARTE W IC RATING:
- efektywność
- ryzyko
-odnowa i rozwój
PERSPEKTYWA I
Aktualna efektywność tworzeniu wartości finansowych
PERSPEKTYWA II Ryzyko, prawdopodobieństwo zajścia zdarzeń, które mogą niekorzystnie wpłynąć na bieżącą efektywność poszczególnych parametrów
PERSPEKTYWA III
Odnowa i rozwój, oceniane są tu działania organizacji podejmowane w celu odnowy i rozwoju jej zasobów NIEMATERIALNYCH
JAKIE KORZYŚCI IC RATING PRZYNIESIE FIRMIE?
-umożliwia dokonanie oceny zasobów niematerialnych organizacji, a zatem dostarcza informacji o jej potencjale rozwojowym
-umożliwia dokonywanie porównań pomiędzy poszczególnymi przedsiębiorstwami lub jednostkami organizacyjnymi
-pozwala na zlokalizowanie słabych punktów organizacji oraz śledzenie efektów działań zmierzających ku ich likwidacji
-udostępnienie IC RATINGU otoczeniu zwiększa przejrzystość organizacji oraz przyciąga potencjalnych inwestorów
-umożliwia wzrost obrotów w przedsiębiorstwie
UWAGI TECHNICZNE PRZY STOSOWANIU IC RATING
-liczba parametrów podlegających ocenie wynosi 250- 300!! W 80% nie są one uzależnione od rodzaju działalności ocenianego przedsiębiorstwa, co zapewnia porównywalność uzyskiwanych wyników
-proces nadawania ratingu trwa od 4-6 tygodni
- przeprowadza się wówczas wywiady z pracownikami ocenianego przedsiębiorstwa, z osobami z otoczenia (dostawcy, odbiorcy, klienci, partnerzy- stanowią oni 2/3 ankietowych)
- rating nadawany jest według kodu literowego aaa- najwyższa ocena, d-najniższa.
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz