Jakość produktu, sem III

Nasza ocena:

3
Pobrań: 49
Wyświetleń: 1400
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Jakość produktu, sem III - strona 1 Jakość produktu, sem III - strona 2 Jakość produktu, sem III - strona 3

Fragment notatki:

Jakość produktu - zdolność zaspokajania określonej potrzeby klienta.
Jest wynikiem połączonego oddziaływania 3 najważniejszych etapów związanych z powstawaniem produktu:
jakości określanej w procesie projektowania wyrobu.
jakości uzyskanej w procesie technologicznym.
jakości kształtowanej w procesie użytkowania wyrobu.
JAKOŚĆ NIE DOTYCZY TYLKO PRODUKTÓW, ALE WSZYSTKICH PROCESÓW REALIZOWANYCH W FIRMIE.
Kryteria oceny jakości - spełnienie celów,
- solidność, wytrzymałość, niezawodność,
- zastosowana technologia,
- zgodność z zaplanowaną specyfiką,
- ujednolicenie,
- zaspokajanie lub podwyższanie oczekiwań klienta,
- atrakcyjny wygląd i cena,
- usługi przed i podczas sprzedaży,
- dostawy na czas,
- usługi po sprzedażowe (serwis).
Rodzaje jakości produktu:
Jakość technologiczna - zespół cech produktu uzyskany po zakończeniu procesu wytwarzania, takich jak np. właściwości materiału, produktu, dokładność produktu, właściwości wierzchniej warstwy.
Jakość użytkowa - zespół cech produktu, umożliwiających jego ocenę w procesie użytkowania np. funkcjonalność, trwałość, zużycie i niezawodność.
Zarządzanie jakością - jest funkcją odpowiedzialną za wszystkie aspekty związane z jakością produktu.
Koncepcje zarządzania jakością
Kontrola jakości.
Sterowanie jakością (kontrola ostateczna, badania, certyfikacja wyrobu).
Zapewnienie jakości (zapobieganie, wykrywanie, poprawianie, zaufanie, certyfikacja systemu).
Zarządzanie jakością - (czynnik ludzki), motywacja, ekonomia, doskonalenie, dozór kierownictwa).
Globalne zarządzanie jakością - (pomysł, ciągłe doskonalenie, zmiana procesów, globalny zakres, współudział wszystkich, indywidualna adaptacja)
Uzasadnienie rewolucji w jakości
- ulepszony proces produkcyjny może zagwarantować wysoką jakość,
- przedsiębiorstwa zaczynają wykorzystywać wysoką jakość do osiągnięcia konkurencyjnych korzyści,
- konsumenci przyzwyczaili się do produktów wysokiej jakości i obecnie niechętnie akceptują cokolwiek innego.
Korzyści płynące z wysokiej jakości
Korzyści z produkowania bez wad
- wzrost produktywności
- zredukowane koszty jednostkowe
- zredukowane koszty administracyjne
- eliminacja czynności związanych z poprawą …
- poprawa reputacji, wzrost klientów
Wniosek: Przedsiębiorstwo może zaoszczędzić pieniądze poprzez produkcję towarów wysokiej jakości.


(…)

…, potrzebne zaopatrzenie, szkolenia.
Koszty oceny - koszty związane z upewnieniem się czy projektowana jakość została właściwie osiągnięta.
Koszty te obejmują:
- próbki jakości
- nadzór i inspekcja
- testy
Wewnętrzne koszty niepowodzenia - koszty wydatków na wadliwe produkty wykryte w jakimś momencie produkcji.
Zewnętrzne koszty niepowodzenia
Klasyczne metody zarządzania jakością:
Schemat blokowy
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz