Jak można efekt ograniczyć (szybko wygasić):
zapewnić bardzo dobry przepływ informacji do i z Działu Handlowego
zrozumieć kształtowanie się krzywej sprzedaży (trendy i sezonowość);
nawiązać współpracę z autorami planów sprzedaży;
na bieżąco obserwować rynek oraz zachowanie poszczególnych elementów łańcucha dostaw;
nie przechodzić obok zjawiska, zadawać pytanie „dlaczego ?”;
scentralizować zarządzanie zapasami w całym łańcuchu dostaw (jeśli to możliwe)
przy zmianie cen uzgodnić z Działem Handlowym politykę dystrybucyjną na okres przed zmianą; być przygotowanym, że po zmianie ceny (w górę) nastąpi czasowy brak popytu;
dążyć do skrócenia łańcucha dostaw;
ogłosić politykę zapasów w sposób zrozumiały dla wszystkich;
dostosować politykę transportową do specyfiki kanału dystrybucji
stosować następujący sposób postępowania przy akcjach promocyjnych:
- przy wejściu w promocje stosować technikę „pchaj” (push), aż do napełnienia rynku; przed przejściem na technikę „ciągnij” (pull), należy pamiętać o zapewnieniu sobie dużego stoku artykułu promocyjnego; warto wielkość tego stoku ustalić z Działem Marketingu lub Działem Handlowym - trwanie promocji: stosować technikę „ciągnij”; - zakończenie promocji: posiadać towar popromocyjny i stosować technikę „ciągnij”; należy być przygotowanym, że nastąpi czasowe zatrzymanie popytu;
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)