To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
STRATEGICZNE ZARZADZANIE I PLANOWANIE MARKETINGU
Istota zarzadzania działalnościa marketingową Istota marketingu: marketing strategiczny i operacyjny Termin marketingu: dosłownie oznacza proces dostarczania na rynek. Najczesciej definiuje się go jako proces społeczny nastawiony na zaspokojenie potrzeb i wymagań jednostek i organizacji w drodze wolnej wymiany w warunkach konkurencji produktów i usług dostarczających określene wartości dla nabywcy.
M. strategiczny obejmuje z reguły systematyczna i ciągłą analizę potrzeb i wymagań podstawowych grup konsumentów oraz projektowania i wykonanie danego produktu czy tez pakiety usług majacych umozliwić firmie obsłużenie wyselekcjonowanych grup lub segmentów efektywnie, niż konkurencja. Realizując te cele firm stara się zapewnić sobie osiągnięcie przewagi strat.
M.O obejmuje organizacje dystrybucji, sprzedaży i politykę komunikacji z rynkiem, której celem jest informowanie potencjalnych nabywców i promocji wyróżniających cech produktów.
Różnice w podejsciu M.S i M.O prezentuje schemat
Marketing strategiczny proces Marketing operacyjny proces zorientowany zorientowany na analizę (i planowanie) na działanie
Analiza potrzeb definicja ukierunkowanie działań na wybrane segment rynku docelowego
Segmentacja rynku SJB i SSB plan marketingowy cele, pozycjonowanie, taktyka
Analiza mozliwości biznesu potencjał marketing Mix: produkt, dystrybucja rynku i cyklu życia produktu cena, komunikacja z rynkiem (promocja) Analiza konkurencji budżet marketingu poszukiwanie przewagi konkurencyjnej OPRACOWANIE STRATEGII ROZWOJU wdrożenie i konkurencja ROLA MARKETINGU W FIRMIE Rynek(czy wystepuje potrzeba
EWOLUCJA MARKETINGU M. Bierny: orientacja projektowa - wystepuje w gospodarce, w której popyt przewyższa podaż. Ten typ organizacji przedstawia tzw. Orientacje produktowa oparta na założeniu, ze to firma wie,co jest dobre dla nabywcy, a ten podziela to przekonanie. Szefowie uważaja ze sa producentami znakomitego wyrobu i za pewnik traktuja, ze nabywcy będą chcieli stale kupowac produkty firmy.szefowie szczególnie zwracaja uwage na organizacje produkcji i jej wielkość, a nie wymagania i oczekiwania klientow.
M. ORGANIZACYJNY: orientacja sprzedażowa. Ta orientacja dominowala w latach 50 tych, kiedy popyt szybko rósł, a system dystrybucji okazywal się często niewystarczajacy i malo wydajny. Cel marketingu- stworzeni sztucznej organizacji handlowej. Waznym staje się organizowanie skutecznej dystrybucji produktu i zarzadzanie sprzedaza. Dzialy sprzedazy (M. Dziki), domokrążcy.
M. AKTYWNY: koncepcja marketingowa strategicznego - nacisk na wzmocnienie roli m. strat. I przyjecie w formie orientacji na klienta. U podstaw tej ewolucji leza 3 czynniki
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)