To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Negocjacje biznesowe - wykład 14.02.2011
Dr Marian Wójcik Literatura: „Negocjacje w biznesie” Nęcki Zbigniew, „Negocjacje Handlowe” Halina i Jacek Brdulak
„Negocjacje na rynkach między narodowych” Salacuse
„Dochodząc do tak” Roger Fisher
Schopenhauer „Erystyka czyli sztuka prowadzenia sporów” Zaliczenie: obecność, casy, opisówka Negocjacje ( negotior - pertraktować, handlować) to podstawowy sposób uzyskania od innych tego czego chcemy. Jest to zwrotny proce komunikowania się stron w celu osiągnięcia porozumienia w sytuacji gdy jedna i druga strona związane są pewnymi interesami z których jedne są wspólne , inne są przeciwne.
Negocjacje jako proces zaspokojenie potrzeb, interesów stron, narzędzie porozumienia pomiędzy stronami.
Istota:
Cele negocjacji
Angażują co najmniej dwie strony
Konflikt, spor w co najmniej jednej sprawie
Wola porozumienia stron, gdyż strony chcą a realizować cele wszole i własne
Komunikacja między stronami
Cecha negocjacji:
Podziału, wymiany jednego lub więcej dóbr zasobów
Rozstrzygnięcia jednego lub więcej problemów
Działanie te zwykle polegają na przedstawieniu przez jedną ze stron propozycji, ocenieniu ja przez drugą stronę, po czym następuje akceptacja lub wysunięcie kontrpropozycji, częściowe akceptacja Strategie negocjacyjne
Strategie rywalizacji - cechy: konflikt,
Dominacja , walka, sukces - porażka
Zwycięstwo - przegrana
Strategie współdziałania - cechy:
Przyjaźń, współpraca, pomoc, partner
wspólny sukces
Czynniki które determinują wybór strategii:
Sytuacja i warunki w jakich prowadzone są negocjacje
Przedmiot i rodzaj sporu między stronami
Konteksty norm i wartości kulturowych podzielonych przez partnerów, ich organizacje otoczenie, a szczególnie zróżnicowanie tych norm i wartości u partnerów i przywiązanie do nich
Wybór strategii i metod negocjacji konkretnych przypadków problemowych negocjacji
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)