Istota analizy rynku

Nasza ocena:

5
Pobrań: 259
Wyświetleń: 1743
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Istota analizy rynku - strona 1 Istota analizy rynku - strona 2 Istota analizy rynku - strona 3

Fragment notatki:


29.02.2012r.
A. Hajdukiewicz
Analiza rynków zagranicznych J. Schroeder, Badania marketingowe rynków zagranicznych, wyd. Akademii
Z. Kędzior (red.), Badania rynku. Metody zastosowania, PWE, Warszawa 2004
H. Mruk (red.), Analiza rynku, PEW, Warszawa, 2003
Istota analizy rynku Badania rynku a analiza rynku
Analizy rynkowe a analizy marketingowe
Czym się różnią badania rynku krajowego od zagranicznego
Badania rynku (wąskie rozumienie)
są nastawione na zbieranie informacji o procesach i zjawiskach rynkowych
są pierwszym etapem w dochodzeniu do odpowiedzi na postawione pytanie
do badań przystępuje się nie mając (pełnych) informacji o procesie czy zjawisku
Analiza rynku
retrospektywne i bieżące poznanie przebiegu zjawisk i procesów rynkowych
jest rozbiorem informacji o procesach i zjawiskach, zgromadzonych w wyniku badań rynkowych, poszukiwanie sensu zgromadzonych informacji
narzędzia analizy: porównywanie danych, obliczanie wskaźników, wyciąganie wniosków
stanowi podstawę prognozowania(przewidywania przyszłej sytuacji na rynku
Badania rynku
odnoszą się do kategorii pierwotnej, jaką jest rynek (rynek istnieje już od pierwszych aktów wymiany, jest kategorią obiektywną)
mają na celu zmniejszenie entropii (stanu nieuporządkowania systemu związanego z występowaniem ryzyka i niepewności w stosunkach wymiennych)
mają na celu poznanie sytuacji rynkowej i określenie własnego udziału przedsiębiorstwa na rynku
mają charakter kosztowy i są związane z ceną za uczenie się (odnoszą się do sfery adaptacji pierwotnej) obejmują moduły analityczne: analizę równowagi rynkowej i elastyczności, analizę tendencji rozwojowej rynku, analizę pojemności rynku i analizę chłonności rynku
Badania marketingowe
odnoszą się do kategorii wtórnej, jaka jest marketing (marketing jest kategorią filozoficzną związaną ze sposobem myślenia o rynku; jest kategorią subiektywną)
mają na celu wykorzystanie negentropii (wiedzy rynkowej i menadżerskiej)
mają na celu czynne oddziaływanie przedsiębiorstwa na układ stosunków rynkowych i zdobycie przewagi konkurencyjnej
mają charakter wynikowy i są związane z zyskiem osiąganym w wyniku bardziej efektywnego działania (odnoszą się do sfery adaptacji wtórnej)
obejmują moduły analityczne: badania marketingu mix i badania postępowania konsumenta na rynku
Konkluzja Badania marketingowe mogą być wtedy efektywne, jeśli zostaną poprzedzone właściwymi badaniami rynkowymi
Badania rynków zagranicznych (szerokie rozumienie) ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz