Internet w działalności marketingowej banków - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 49
Wyświetleń: 343
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Internet w działalności marketingowej banków - wykład - strona 1 Internet w działalności marketingowej banków - wykład - strona 2 Internet w działalności marketingowej banków - wykład - strona 3

Fragment notatki:

„Internet w działalności marketingowej banków”
Coraz większa liczba banków w Polsce zaczyna oferować swoje usługi poprzez Internet.
Przedsięwzięcie to pozwala na całodobową obsługę klientów każdego dnia tygodnia, w celu poznania i zaspokojenia potrzeb rynku. Działalność marketingowa banków umożliwia również dogłębną prezentację usług oferowanych przez bank, a także pozostawanie w łączności z nim za pomocą poczty elektronicznej.
Użytkownikami światowego systemu komputerowego są najczęściej osoby do 30 roku życia, nie posiadające jeszcze własnej rodziny i korzystające z sieci za pomocą komputera osobistego. Ponad 50 % z nich mieszka w miastach o liczbie mieszkańców przekraczającej 200 tysięcy.
Owocny rozwój Internetu powoduje, iż liczba jego użytkowników wzrasta o 70-100 % rocznie. Dzięki temu internetowy marketing w działalności banków może być w najbliższych latach niezwykle korzystnym rozwiązaniem.
W celu zapewnienia skuteczności przedsięwzięcia, banki powinny najpierw poznać potrzeby i gusta klientów, co do rodzaju usług oraz określić, czy zamierzają używać sieci do korzystania z usług bankowych. Zasadniczym etapem dla banku, który planuje świadczenie takowych usług powinno być przeprowadzenie badania rynku. Proces segmentacji rynku powinien zawierać zdefiniowanie rynku, określenie oraz wybranie najlepszych kryteriów segmentacji, co umożliwia odpowiednie umiejscowienie oferty banku w myślach klientów. Spowoduje to, iż prezentowane produkty będą odpowiednio dostosowane do ich oczekiwań. Znając potrzeby klientów można określić ich potencjał oraz zasięg, co pozwoli na określenie możliwości i efektywności działalności marketingowej banków przez Internet.
Wdrożając przedsięwzięcie bank powinien także przeprowadzić kalkulacje szeregu korzyści płynących z wprowadzenia internetowego banku. Ze względu na optymistyczne prognozy dotyczące zwiększenia liczby oraz lojalności klientów, obniżenie kosztów działalności banku, objęcie usługą bankową większego obszaru geograficznego, można rozpocząć bankowość internetową.
Prezentowana działalność nie rozwiąże wszystkich problemów banku, ale w znacznej mierze przyczyni się do wykreowania oryginalnego i wybijającego się wizerunku banku.
Równie istotnym elementem dotyczącym przedsięwzięcia jest promocja, czyli środki za pomocą, których bank komunikuje się z rynkiem i przekazuje informacje o swojej nowej działalności, produktach i usługach. Polityka ta będzie obejmowała szeroko pojętą reklamę stron WWW, informacji, public relations o ofertach internetowych, jak również inne elementy systemu promocji-mix. Bank inwestując w bankowość elektroniczną powinien promować swoją działalność internetową na różnorakie sposoby, tak, aby zainteresować nią jak największą liczbę internautów.


(…)

…, ponoszeniem wydatków oraz ryzyka finansowego, są opłacalne i przyczyniają się do zmniejszenia kosztów związanych z obsługą danej transakcji, a przede wszystkim do utrwalenia więzi z klientami internetowych banków.
Mając na uwadze masowy rozwój Internetu jako nowego uniwersalnego rynku, kanału dystrybucji i promocji usług bankowych można stwierdzić, iż zwiększy się w znacznym stopniu jego znaczenie…
…. Personifikacja dokumentacji pozwoli na sprawdzenie stanu własnego rachunku bankowego, oprocentowania lokat i kredytów oraz innych niezbędnych informacji. Wszelkie użyteczne wiadomości dostarczane drogą elektroniczną będące narzędziem strategii marketingowej mogą służyć do wyrażania troski o klienta, sprzedaży pakietu usług bankowych do wyodrębnionej grupy klientów oraz edukacji i informowania. Znaczną rolę…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz