To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Infrastruktura drogowo-komunikacyjna a problemy ochrony środowiska
Plan prezentacji
Geneza problemu przedstawionego w temacie
Negatywne oddziaływanie człowieka na środowisko
Zagrożenia związane z rozwojem infrastruktury drogowej
Trendy w ochronie środowiska
Program Operacyjny Infrastruktura a Środowisko
Wsparcie dla regionów i ściany wschodniej
Podsumowanie
Lata 90 XX wieku
Decyzja o odejściu od gospodarki centralnie planowanej do gospodarki rynkowej
Sprowadzanie do Polski różnych towarów
Powstawanie odpowiedniej infrastruktury, która umożliwi łatwy przepływ sprowadzanych towarów
Rozkwit przemysłu motoryzacyjnego
Nowe technologie
Duży popyt na samochody na nowych rynkach
Nieprawdopodobne zyski związane z przemysłem motoryzacyjnym
Skutki
Drogi i autostrady
Stacje benzynowe
Warsztaty
Myjnie samochodowe
Parkingi
Zajazdy i motele
Systemy łączności radiowej
Sieć elektryczna
Inne
Rozwój a środowisko
Zanieczyszczenia i degradacja środowiska
Zwiększone wydzielanie spalin
Duży hałas
Brak utylizacji odpadów ze składowanych wraków
Emisja zanieczyszczeń wśród środków transportu
63% - tlenki azotu
50% - substancje chemiczne pochodzenia organicznego
80% - dwutlenek węgla
10-20% - pyły zawieszone w powietrzu
6% - dwutlenek siarki
Negatywne oddziaływanie na człowieka i środowisko
Wzrost wydzielanego ołowiu przez pojazdy
Ołów wchłaniany przez rośliny jest później spożywany przez ludzi
Emisja platyny w zamian za wprowadzenie benzyny bezołowiowej
Emisja CO2 (ogółem 25% dla pojazdów zmotoryzowanych) w znacznym stopniu wpływa na efekt cieplarniany
Emisja tlenków azotu prowadzi do poważnych chorób u ludzi (nowotwory)
Powstawanie smogu (głównie w miastach)
Hałas
Traktowany jest on jako specyficzne zanieczyszczenie powietrza
Hałas o sile 40-60 decybeli stanowi już wartość szkodliwą dla ludzkiego zdrowia
Mieszkanie przy ruchliwych ulicach „owocuje” problemami ze snem, chorobami serca, problemami psychicznymi i uszkodzeniami układu nerwowego
Zagrożenia przyrodnicze związane z rozwojem infrastruktury drogowej
Zniszczenie i degradacja siedlisk w zasięgu przebiegu drogi i strefie najsilniejszej kumulacji zanieczyszczeń
Zabijanie zwierząt, gatunków dzikich i domowych w wyniku kolizji drogowych
(…)
…
Zniszczenie i degradacja siedlisk w zasięgu przebiegu drogi i strefie najsilniejszej kumulacji zanieczyszczeń
Zabijanie zwierząt, gatunków dzikich i domowych w wyniku kolizji drogowych
Wzrost tempa wymierania gatunków rzadkich i zagrożonych
Inne
Trendy w ochronie środowiska
Zmniejszanie zanieczyszczeń ekologicznych związanych z rygorystycznymi normami UE
Zwiększanie się emisji gazów cieplarnianych związanych z rosnącą ciągle liczbą samochodów
Zwiększająca się presja na siedliska naturalne
PO Infrastruktura a Środowisko
Program UE współfinansowany ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Łączny budżet wynosi 37,56 mld EUR (FS 22,18 mld i EFRR 5,74 mld) Jest to największy program w historii UE
Cel: Rozwój infrastruktury drogowo-komunikacyjnej na równi ze środowiskiem
POIaŚ…
… z rosnącą ciągle liczbą samochodów
Zwiększająca się presja na siedliska naturalne
PO Infrastruktura a Środowisko
Program UE współfinansowany ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Łączny budżet wynosi 37,56 mld EUR (FS 22,18 mld i EFRR 5,74 mld) Jest to największy program w historii UE
Cel: Rozwój infrastruktury drogowo-komunikacyjnej na równi ze środowiskiem
POIaŚ…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)