To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Imię i nazwisko: Radosław Anczakowski WZiM rok 1 grupa C1
„Hossa na cenowe porównywarki” Zadaniem firmy jest dotarcie do, jak najszerszej rzeszy odbiorców. Nie można się zamykać w jednej grupie docelowej, trzeba rozwijać się na nowe segmenty rynku, bo nowy klient równa się pieniądz. W dzisiejszych czasach, gdy prawie każdy z nas ma w domu Internet i społeczeństwo staje się coraz wygodne swój bum przeżywają porównywarki cenowe. „Dzięki dynamicznym wzrostom na rynku e-commerce pojawiło się miejsce da nowego kanału sprzedaży B2C - porównywarek cenowych. Porównując oferty wielu sklepów internetowych, można wybrać propozycje optymalną. Porównywarki cen są serwisami, które gwarantują internautą oszczędność czasu i pieniędzy. Nic dziwnego, że w ostatnich latach stały się jedną z najdynamiczniej rozwijających się dziedzin e-commerce na świecie”. Tak więc, jak już wcześniej wspominałem porównywarki cenowe swoją popularność zawdzięczają rozwojowi Internetu, konsumpcyjnego i wygodnemu stylowi życia coraz większej części społeczeństwa. „Najpopularniejsze porównywarki (shoping.yahoo.com, shopping.aol.com, shopping.msn.com) odwiedza miesięcznie kilkadziesiąt milionów użytkowników. Ponad 60 proc. Amerykanów rozpoczyna zakupy właśnie od przejrzenia serwisu porównującego ceny. Podobnie rzecz ma się z Europejczykami. Według badać firmy Nielsen/NetRatings, aż 37 proc. Brytyjczyków, dokonując śmieciowych zakupów, korzysta z porównywarek cen.” Zasada działania porównywarki jest prosta. Wpisujemy słowo kluczowe, np. Xbox 360 i wyszukiwarka wyświetla nam zestawienie cenowych ofert wszystkich sklepów posiadających poszukiwany produkt i współpracujących z serwisem. Do tych informacji dochodzą jeszcze inne. Opinie użytkowników na temat produktu, jak i również sklepu, opinie ekspertów. Dzięki temu mamy przegląd ofert najtańszych i spełniających nasze oczekiwania. Osoby prowadzące sklepy internetowe bardzo chętnie współpracują z owymi serwisami, gdyż dzięki nim, mogą zyskać nowych klientów. ”W ciągu ostatnich lat serwisy porównujące ceny zdobyły miliony użytkowników, stając się jednym z większych kanałów sprzedaży B2C i stanowią, alternatywę dla platform aukcyjnych oraz wyszukiwarek. Największe porównywarki generują miesięcznie kilka milionów przejść na stronę sklepu, „dostarczając” do niego użytkowników ukierunkowanych na zakup. Według badań MarchantAdvantage.com klient korzystający z porównywarek nabywa od 25 do 30 proc. produktów więcej niż odwiedzający sklep bezpośrednio. ” Korzyści płynące z popularności porównywarek czerpią nie tylko sprzedawcy, ale również producenci. „Porównywarki cen systematycznie poszerzają zakres obsługi całego procesu zakupowego - wspierają nie tylko decyzje dotyczące wyboru sklepu, w którym transakcja ma być dokonana, ale też konkretnego
(…)
… działających na polskim rynku przedstawiciele handlowi są na wagę złota. Średnio co 1,5 minuty pojawia się w polskim Internecie oferta pracy skierowana do pracowników sektora sprzedaży. Liczba ogłoszeń dla sprzedawców i pracowników call center opublikowanych w polskim Internecie w pierwszych trzech kwartałach 2007 roku wyniosła 280tys. To ponad ¼ wszystkich ogłoszeń rekrutacyjnych. Jak wynika z raportu przygotowanego przez GazetaPraca.pl największy popyt zgłaszany przez firmy dotyczył przede wszystkim przedstawicieli handlowych. Tylko do nich skierowane było ponad 150tysięcy ogłoszeń rekrutacyjnych.”. Lecz firmy nie poszukują tylko i wyłącznie przedstawicieli handlowych, lecz i także pracowników wyższego szczebla. „W przypadku pracowników wyższego szczebla w branży sprzedażowej poszukiwani są głownie…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)