To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Gospodarka turystyczna 1. Pojecie gospodarki turystycznej a. Termin gospodarka turystyczna jest użyteczny do celów społeczno-gospodarczych i politycznych b. Pojęcie gospodarka turystyczna stanowi zbiorczy termin obejmujący ogół urządzeń i środków służących zaspokojeniu potrzeb turystów c. Zapotrzebowanie na różnorodne wartości użytkowe obejmuje i. Informacji ii. Udostępnienie walorów turystycznych iii. Transport osobowy iv. Zakwaterowanie v. Wyżywienie vi. Załatwienie formalności granicznych d. W gospodarce turystycznej można wyróżnić funkcje usługowe , przemysłowe i handlowe spełniane w celu zaspokojenia popytu turystycznego e. Gospodarka turystyczna jest to kompleks różnorodnych funkcji gospodarczych i społecznych bezpośrednio lub pośrednio rozwijanych w celu zaspokojenia wzrastającego zapotrzebowania człowieka na dobra i usługi turystyczne f. Gospodarka turystyczna tworząca podaż turystyczną składa się z efektów działalności kilku różnych jej części nazwanych sektorami i mierzonych w statystykach większości krajów g. Sektory turystyki i. Baza noclegowa ( szeroko rozumiane hotelarstwo) ii. Atrakcji (np. parki narodowe, galeria, muzea, miejsca historyczne, miejsca aktywnego spędzania czasu) iii. Transportowy (wszystkie środki transportu osobowego) iv. Organizatorów turystyki (touroperatorzy, agencje turystyczne, biura rezerwacji) v. Organizacji w miejscach odwiedzin ( np. narodowe organizacje turystyczne, lokalne biura, organizacje turystyczne i stowarzyszenia turystyczne) 2. Rynek turystyczny a. Rynek turystyczny to zespół stosunków miedzy sprzedającymi i kupującymi dany produkt b. Rynek turystyczny jest definiowany przez odniesienie do produktu turystycznego jego dostawców oraz turystów c. Rynek turystyczny możemy podzielić na i. Przyjmując kryterium geograficznego wyróżnia się 1. Lokalny 2. Regionalny 3. Krajowy 4. Kontynentalny 5. Światowy ii. Na podstawie kryterium rodzaju usług turystycznych 1. Hotelarskich 2. Gastronomicznych 3. Transportowych iii. Biorąc pod uwagę kryterium grup wiekowych turystów, można mówi ć o rynkach turystyki 1. Młodzieżowej 2. Rencistów 3. Emerytów iv. Przyjmując zaś kryterium relacji : miejsca zamieszkania i miejsca docelowego wyodrębnia się rynki turystyki 1. Krajowy 2. Zagraniczny v. Można stosować kryterium celu podróży turystycznej tynki turystyki 1. Biznesowej 2. Kongresowej 3. Zdrowotnej 4. Wypoczynkowej 5. Itd. 3. Popyt turystyczny a. Popyt turystyczny jest suma dóbr turystycznych usług i towarów które turyści skłonni są nabyć przy określonym
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)