Główne cele firmy

Nasza ocena:

5
Pobrań: 42
Wyświetleń: 756
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Główne cele firmy - strona 1 Główne cele firmy - strona 2 Główne cele firmy - strona 3

Fragment notatki:

 Główne cele firmy to otrzymanie zysku oraz przetrwanie na rynku.
 
W początkowym stadium działalności firmy każdy jej pracownik stara się dzielić pracą i obowiązkami ze swoimi współpracownikami - występuje mała specjalizacja miejsca pracy. Po pewnym czasie może jednak zapanowaćchaos organizacyjny i należy wtedy mianować kierowników. Kierownicy zajmują się organizacją czasu pracy pracowników. Pracownicy jednak nie wykazują wtedy własnej inicjatywy i często czekają na decyzje kierowników o przydziale pracy. Występuje więc kryzys kierownictwa. Aby go przełamać należy pracownikom przyznać jakieś uprawnienia w zakresie, których mogą się poruszać. Po jakimś czasie następuje jednak kryzys kontroli, gdyż każdy zaangażowany jest we własne sprawy i nie interesuje się ogółem zadań jakie wykonuje jego firma. Taki stan określa się mianem kryzysu kontroli. Niweluje się go wydając odpowiednie dyspozycje jednak ich nagły wzrost powoduje szybko kryzys biurokracji, gdy pracownicy uwikłani są w masę formalności i nie mogą skupić się na wykonaniu zadania. Współcześnie następuje odwołanie się do samokontroli tak firmy jak i poszczególnych jej pracowników. Wdrażane są w tym celu różne certyfikaty tj. ISO. Prowadzi to w ostateczności także do pewnego kryzysu (nie jest on jeszcze dokładnie rozpoznany oraz nazwany).
 
Analizując sytuację przedsiębiorstwa w czasie dostrzegamy w nim liczne zmiany. Aby przeprowadzić jednak zmianę najpierw trzeba mieć pomysł a do tego zaś jest potrzebna innowacyjnym. W nowoczesnej firmie innowacja jest wspierana
W biznesie istnieje podział na:
a)       innowacje techniczne - są to wynalazki umożliwiające wytworzenie ...
b)       innowacje ekonomiczno-organizcyjne - ...
Proces innowacyjny zaczyna się w momencie dostrzeżenia potrzeby zmiany. Następnie trzeba podjąć decyzję. W podjęciu decyzji pomaga ocena ryzyka.
 
Wdrożenie pomysłu często zależy od struktury organizacji przedsiębiorstwa.
 
PORÓWNANIE STRUKTUR ORGANIZACYJNYCH PRZEDSIĘBIORSTW
 
 
STRUKTURA TRADYCYJNA
STRUKTURA INNOWACYJNA
PLANOWANIE I STEROWANIE
Scentralizowane
Zdecentralizowane
ODPOWIEDZIALNOŚĆ
Kontrola przed zaufaniem
Zaufanie przed kontrolą
KOMPETENCJE
Scentralizowane
W miejscu najlepiej znającym sprawę
PRZEDMIOT ANALIZ
Szczegół (pojedyncze zadanie)
System (proces)
PODEJŚCIE DO KSZTAŁTOWANIA
Statyczne (poszukiwanie najlepszego rozwiązania)
Dynamiczne (ciągłe doskonalenie)


(…)

… organizacyjne - np. wprowadzenie nowej struktury, nowego planu kont,
b)       projekty rozwojowe
c)       projekty inwestycyjne - wykonanie od początku i oddawanie pod klucz,
 
 
Wprowadzenie nowego produktu następuje niekiedy jako jedynie zmiana nazwy produktu. W takim jednak przypadku nie możemy oczekiwać jakiś nowych efektów takiego działania.
 
W projekcie mamy do czynienia z elementami między, którymi…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz