Funkcje rynku
Wyrównanie - podmiotów i struktury podaży i popytu za pomocą cen równowagi, Informacyjna - informowanie nabywców i dostawców o ofercie towarowej i chłonności rynku na towary i usługi, Alokacyjna - czyli przemieszczenie zasobów pracy, środków produkcji i kapitałów do dziedziny gospodarczych i rodzajów działalności o wysokim stopniu efektywności i zyskowności, Pobudzanie przedsiębiorczości i innowacyjności przez wyzwania i zagrożenia lokalnej, krajowej i światowej konkurencji, Weryfikacja, prawidłowość decyzji i działalności produkcyjnej handlowej i usługowej przedsiębiorstw poprzez udzielanie bądź odmów akceptacji ze strony nabywców, Motywacyjna - motywacja pracy i wykorzystanie kapitału w działalności przedsiębiorczej jak i źródeł uzyskiwania dochodów i zaspokojenia potrzeb na coraz wyższym poziomie, Stymulowanie - (podniecanie gospodarki) rozwoju gospodarczego kraju i jego powiązań z gospodarką światową.
Istota rynku
Firma w gospodarce rynkowej:
cel działania, charakter działania, formy własności (prywatna, komunalna, spółdzielcza, państwowa), przedmiot działalności (co będziemy produkować, normy prawne), miejsce działania, zasoby (integracja działania), praca, kapitał, ludzie, czynniki pobudzające, organizacja, (konkurencja, innowacyjność, przedsiębiorczość), kierowanie (samodzielność), sposób na sukces.
Definicja marketingu
Marketing - jest to system osiągania sukcesów na rynku dzięki orientacji na nabywców, ciągłemu badaniu i poznawaniu ich potrzeb, wytwarzaniu produktów najlepiej zaspokajających istniejące i pobudzone potrzeby oraz dostarczaniu produktów nabywcom wraz z informacją - we właściwym czasie, właściwych miejscach i po odpowiednich cenach.
Marketing - jest uogólnionym doświadczeniem praktycznych sposobów postępowania setek tysięcy przedsiębiorstw, które dzięki marketingowi uzyskały i uzyskują przewagę konkurencyjna i sukcesy na rynkach.
Marketing - nie jest tylko zbiorem praktycznych działań polegających na stosowaniu odpowiednich metod i technik jest on przede wszystkim sposobem myślenia o rynku i przedsiębiorstwie, o jego roli i zadaniach zapewniających przetrwanie i rozwój.
Zasady marketingu
wartością najbardziej cenioną jest doskonała znajomości rynku, orientacja przedsiębiorstwa na potrzeby nabywców, integracja produkcji i sprzedaży jako ogniw struktury organizacyjnej,
(…)
… tradycyjnego, Branżowe:
- strategicznego,
- społecznego,
Ad1): Orientacja produkcyjna do lat 20' XX w.
Produkcja masowa niskie koszty produkcji rozwinęły system dystrybucji są kluczem do sukcesu firmy. Klientów interesuje niska cena i dostępność towaru na rynku. Orientacja produkcji występuje, gdy jest nadwyżka popytu nad podażą lub w sytuacji, gdy koszt danego produktu jest wysoki i musi być zmniejszony…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)