Fazy wprowadzenia produktu na rynek - wykład, sem IV

Nasza ocena:

3
Pobrań: 14
Wyświetleń: 644
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Fazy wprowadzenia produktu na rynek - wykład, sem IV - strona 1 Fazy wprowadzenia produktu na rynek - wykład, sem IV - strona 2

Fragment notatki:

Strategie stosowane przez przedsiebiorstwo w różnych fazach
w fazie wprowadzienia produktów na rynek
Poziom cen
wysoki niski
Nakłady / Wysokie Szybkie zbieranie Szybka na / Smietanki penetracja
promocje /
Niskie Wolne zbieranie Wolna
śmietanki penetracja
Strategia szybkiego zbierania smietanki
polega na wprowadzeniu produktu po bardzo wysokiej cenie przy znacznych nakładach promocyjnych, firma ustalając takie ceny pragnie osiągnąć maksymalny zysk i kosztowna promocja ma przekonać potencjalnych klientów o zaletach produktów.
Strategia ta możliwa jest do zastosowania gdy:
-duża część rynku jest nieświadoma istnienia tego produktu
-ci którzy sa świadomi, chcą bardzo posiąść produkt i sa skłonni zapłacić każdą cenę
-firma spodziewa się konkurencji i stara się osiągnąć wysoki stopień preferencji wobec marki
Strategia wolnego zbierania smietanki
polega na wprowadzeniu produktu poprzez zastosowanie bardzo wysokiej ceny i niewielkich nakładów na promocje umożliwia to osiągnięcie maksymalnie wysokiego zysku przypadajacego na jednostke produktu przy utrzymaniu wydatków marketingowych na niskim poziomie.
Jest to możliwie gdy
-rynek ma ograniczony rozmiar
-większość konsumentów jest świadoma istnienia produktu
-kupujący sa w stanie zapłacić
Strategia szybkiej penetracji
zakłada wprowadzenie nowego produktu przy jego niskiej cenie oraz wysokich wydatkach promopcyjnych; pozwala na szybki spenetrowanie rynku i uzyskanie na min silnej pozycji
Stosuje się ją gdy:
-rynek jest duży
-rynek jest nieświadomy istnienia produktu
-wiekszość kupujących jest wrażliwa na cenę
-istnieje potencjalna siła konkurencyjna
-koszt jednostkowy produkcji maleje wraz ze wzrostem skali produkcji i wzrasta zakumulowane doświadczenie producenta.
Strategia wolnej penetracji
zakłada wprowadzenie nowego produktu przy bardzo niskiej cenie oraz niewielkich nakładach na promocje. Niska cena ma za zadanie zachęcać do szybkiej akceptacji produktu, a niskie nakłady promocyjne zapewnić firmie wiekszy zysk netto zakłada się również, że elastyczność cenowa popytu jest wysoka ale niewrażliwa na promocje.
Strategia jest możliwa gdy:
-rozmiar rynku jest bardzo duży
-rynek jest świadomy istnienia produktu
-większość kupujących jest wrażliwa na cenę
-istnieje potencjalna konkurencja
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz