Etapy cyklu życia produktu: Wprowadzenie - nowy produkt ukazuje się na rynku, popyt na niego jest niski do chwili gdy ludzie dowiedzą się o nim, wypróbują, i stwierdzą czy im odpowiada.
Wzrost.
Dojrzałość - popyt ustala się na stałym poziomie.
Spadek - sprzedaż spada, gdyż klienci zaczynają kupować nowe produkty.
Wycofanie - ze względu na spadek popytu produkcja staje się nieopłacalna.
SPOSOBY PRZEDŁUŻANIA ŻYCIA PRODUKTU
MODERNIZACJA PRODUKTU - mająca na celu unowocześnienie wyglądu (face lifting), wprowadzenie do wyrobu funkcji dodatkowych,
NASILENIE REKLAMY I PENETRACJI RYNKU
poszukiwanie NOWEGO ZASTOSOWANIA PRODUKTU
ZMIANA OPAKOWANIA
Typy cyklu życia produktu:
a) cykl otwarty
potrzeby projektowanie zaopatrzenie produkcja dystrybucja eksploatacja likwidacja ODPADY
b) cykl zamknięty
potrzeby projektowanie zaopatrzenie produkcja dystrybucja eksploatacja regeneracja recykling inne zastosowania lub strzałka (z powrotem do zaopatrzenie)
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)