To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Cykl życia produktów przemysłowych W przypadku produkcji maszyn i urządzeń mówimy o cyklu życia produktu. Występuje porównywalność z dobrami trwałego użytku.
W masie podstawowych surowców, materiałów, paliw, pojęcie to nie jest w ogóle adekwatne - tu nie można mówić o cyklu życia. Metoda ABC Jest jedną z metod segmentacji podmiotowej rynku środków produkcji, którą przedsiębiorstwo działające na rynku może wykorzystywać do analiz w sferze zaopatrzenia materiałowego i w sferze zbytu swoich produktów.
Przydatność tej metody na rynku związana jest z faktem mniejszej liczby jednostek i współpracujących z analizowanym podmiotem, jak również możliwością wyraźnego podziału dostawców i odbiorców na trzy grupy o różnym dla tego podmiotu znaczeniu.
Ilość dostawców i klientów w firmie
A
B
C wartość Grupa A Obejmuje najmniejszą liczbę dostawców i odbiorców od 1 - 5% których udział w dostawach surowców, materiałów, a także w zakupach naszego produktu jest największy przekraczający wartościowo 60%.
Są to z reguły stali dostawcy i stali odbiorcy (małą liczba podmiotów, ale ważnych). Grupa B Grupa obejmująca wąską liczbę dostawców i odbiorców, najczęściej ok. 30% łącznej liczby, których zarówno dostawy, jak i zakupy nie przekraczają wartościowo 20 - 25% naszego zaopatrzenia i naszej sprzedaży. Grupa C Obejmuje największą liczbę drobnych dostawców i odbiorców ok. 60-70% ogólnej liczby, którzy jednak dostarczają nam wiele produktów i kupują nasze produkty w małych ilościach i o niewielkiej wartości. 15-20% łącznej wartości zakupów lub sprzedaży.
Dla was najistotniejsza jest grupa A ze względu na udział w zakupie i sprzedaży i na wybrane podmioty z grupy B - to pozwala na prawidłową ocenę ekstrapolacji trendu - jak będzie się kształtował popyt na nasze produkty.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)