Koordynacja elementów geometrycznych drogi samochodowej w planie i profilu podłużnym. Właściwa koordynacja elementów geometrycznych drogi w planie i profilu podłużnym oraz ich odpowiednie zaprojektowanie zapewnia: - optyczną płynność drogi, - lepszą dynamikę ruchu pojazdu, - dobre warunki odwodnienia drogi. Wymagania koordynacji elementów geometrycznych drogi samochodowej w planie i profilu w odniesieniu do nowej drogi należy uwzględniać głównie na etapie jej trasowania oraz przy ustaleniu kompozycji drogi z otoczeniem. Przy przebudowie drogi dążymy do koordynacji elementów geometrycznych wówczas, gdy nie ograniczy to możliwości wykorzystania istniejącego pasa drogowego oraz nie spowoduje nadmiernego wzrostu kosztów modernizacji i utrzymania drogi. Podstawowe zasady: 1. Odcinek krzywoliniowy w planie powinien być nałożony na łuk wypukły w profilu podłużnym tak, aby długość elementu krzywoliniowego w planie była większa od długości łuku wypukłego o około 10%. 2. Odcinek krzywoliniowy w planie powinien być nałożony na łuk wypukły w profilu podłużnym tak, aby wzajemne przesunięcie wierzchołków załamań trasy w planie i profilu podłużnym nie było większe 1 długości krzywoliniowego w planie.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)