To tylko jedna z 14 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Pierwsze miejskie, elektryczne autobusy wyjechały na ulice Korei Południowej Rząd Korei Południowej jako pierwszy na świecie wprowadził do miejskiej komunikacji elektryczne autobusy. Autobusy wyjechały na ulice Seulu 21 grudnia, po 18 miesiącach badań i rozwoju, przy współpracy z firmami Hyundai Heavy Industries i Hankuk Fiber. Elektryczne autobusy pracujące na trasie Mt. Namsan mają 11,05 m długości i mogą przejechać 83 km na jednym ładowaniu. Litowo-jonowa bateria może być załadowana do pełna w ciągu 30 minut. Dzięki niej autobus może rozpędzić się do 100 km/h. W autobusie zastosowano system odzysku energii, który uruchamia się podczas jazdy w dół. Elektryczne autobusy w Seulu Elektryczne autobusy w Seulu Karoseria wykonana jest z kompozytów węglowych, a nie z płyt żelaznych, co znacznie zmniejszyło wagę pojazdu, przy jednoczesnym wzmocnieniu wytrzymałości. Elektryczne autobusy są wyposażone w automatyczne podnośniki, które ułatwiają wejście na pokład osobą niepełnosprawnym. Autobus ma kształt orzeszka i jest ozdobiony wzorami symbolizującymi Namsan Tower i krajobrazy Mt. Namsan. Elektryczne autobusy w Seulu Jak na razie na wyżej wspomnianej trasie zastąpiono ekologicznymi pojazdami pięć spalinowych autobusów. Docelowo wszystkie dwanaście pojazdów ma być elektryczne. Na początku marca 2011 roku władze miasta planują budowę dwóch dodatkowych stacji ładowania, dzięki temu podniosą ich liczbę z dwóch do czterech. Instytut Spraw Obywatelskich zaprasza koordynatorów Europejskiego Dnia bez Samochodu (EDbS) i Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu (ETZT) do projektu przygotowującego do tegorocznych edycji tych inicjatyw. Złożą się na niego konferencje, publikacje, filmy, serwis internetowy i telefoniczna infolinia. Projekt ma za zadanie zainspirować polskie miasta do wprowadzania bardziej sprawnego i ekologicznego transportu. Aby tego dokonać, Instytut Spraw Obywatelskich planuje do końca roku stworzyć największą polskojęzyczną bazę dobrych praktyk ze świata oraz już wdrażanych w Polsce rozwiązań. Celem ETZT jest testowanie różnych rozwiązań i wybieranie tych, które można wprowadzić na stałe. W Polsce miasta bardzo licznie uczestniczą w Tygodniu -- każdego roku ponad setka -- natomiast trwałych zmian w kierunku bardziej ekologicznego transportu wdraża się niewiele" -- mówi Wojciech Makowski, rzecznik projektu. "Władze miast nie mają odwagi przyznać, że prywatne samochody wiozące jedną osobę to sposób poruszania się, który zawsze doprowadzi do korków, wszystko jedno jak szerokie ulice wybudujemy. Prezentując stopniowe zamykanie centrum Kopenhagi dla samochodów, zwężanie jezdni w Marsylii czy opłaty antykorkowe w Londynie będziemy nie tylko pokazywać, jak to działa, ale też jak udaje się przekonywać do tego mieszkańców."
(…)
… wypuściła w tym roku 10 pierwszych egzemplarzy EV Bus, które znalazły się w leasingu firm prowadzących komunikację miejską w miastach Kalifornii i Teksasu.
Transport miejski jest czysty, jeśli nie emituje zanieczyszczeń w miejscu użytkowania i jednocześnie korzysta z energii wytwarzanej bez szkodliwej emisji. Alternatywą dla energetyki tradycyjnej jest energetyka rozproszona z odnawialnymi źródłami…
… na temat samych pojazdów. W Wikipedii pod hasłem duobus znajduje się taka oto informacja: Duobus - skrzyżowanie autobusu i trolejbusu - pojazd napędzany dwoma źródłami energii: silnikiem elektrycznym pobierającym energię z sieci trakcyjnej i silnikiem spalinowym - najczęściej jest to silnik diesla o wysokiej mocy. Solaris Trollino z pomocniczym generatorem diesla w Opavie, źródło Wikipedia
Duobus jest cięższy od trolejbusu czy autobusu co powoduje, że musi mieć lepsze zawieszenie i wzmocnioną konstrukcję podwozia. Silnik spalinowy jest uruchamiany w miejscach gdzie nie ma sieci trakcyjnej, dzięki czemu duobus może dotrzeć wszędzie tam gdzie docierają zwykłe autobusy i jednocześnie jest tańszy w eksploatacji na fragmentach trasy, gdzie może korzystać z silnika elektrycznego. Źródło Wikipedia…
… miejski MAN Lion's City Hybrid napędzany jest przez dwa elektryczne silniki jezdne - każdy o mocy 75 kW - sprzężone przy pomocy przełożenia sumarycznego. Oba silniki elektryczne osiągają łącznie maksymalny moment obrotowy wynoszący 3000 Nm.
Dlatego autobus miejski MAN Lion's City Hybrid nie musi mieć tradycyjnej przekładni wielostopniowej. Zaletą takiego rozwiązania jest przyspieszenie pojazdu…
… może przyspieszać i - w zależności od specyfiki zastosowania - przejechać odcinek o długości do 200 metrów, nie generując hałasu ani spalin. W przypadku całkowitego opróżnienia akumulatora włącza się automatycznie zainstalowany z tyłu autobusu ekologiczny silnik Diesla MAN, który przy pomocy generatora produkuje energię elektryczną potrzebną dla silników elektrycznych. W autobusach Lion's City Hybrid…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)