Autobusy hybrydowe – przyszłość miejskiej komunikacji-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 63
Wyświetleń: 735
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
 Autobusy hybrydowe – przyszłość miejskiej komunikacji-opracowanie - strona 1  Autobusy hybrydowe – przyszłość miejskiej komunikacji-opracowanie - strona 2  Autobusy hybrydowe – przyszłość miejskiej komunikacji-opracowanie - strona 3

Fragment notatki:

Autobusy hybrydowe - przyszłość miejskiej komunikacji WSTĘP Samochody o napędzie hybrydowym cieszą się coraz większą popularnością na rynkach światowych jak i na naszym rodzinnym. Z zielonych technologii w transporcie cieszą się nie tylko ekolodzy, lecz również oszczędni kierowcy. Kombinacja tradycyjnego silnika wysokoprężnego z silnikiem elektrycznym zwiększa oszczędność paliwa, a zarazem zmniejsza emisję szkodliwych substancji. Dlatego też rozwiązanie takie ma sens zwłaszcza w przypadku miejskich autobusów , ponieważ: Po pierwsze, w transporcie miejskim pojazdy przemierzają codziennie spore odległości ,  przy dużych rocznych przebiegach koszt autobusu-hybrydy może się więc całkowicie zwrócić. Po drugie, ze względu na swoje rozmiary autobusy zużywają o wiele więcej paliwa , czego następstwem jest olbrzymia ilość niezbyt przyjaznych środowisku spalin. Dlatego Hybrydowe Autobusy są doskonałą propozycją wychodzącą naprzeciw światowym trendom dotyczącym poszukiwania alternatywnych źródeł energii. JAK DZIAŁA NAPĘD HYBRYDOWY? Hybryda, magiczne słowo mobilnej przyszłości. Tu pracują dwa silniki pod jedną maską: najczęściej silnik spalinowy i elektryczny. Napęd hybrydowy oparty jest o zasadę współpracy silnika Diesla i elektrycznego. Tu diesel zasila wysokowydajny generator prądu, dostarczając energię do dwóch silników elektrycznych. Generator i silniki elektryczne, które napędzają tylną oś poprzez skrzynię biegów, są połączone ze sobą za pomocą przetwornicy. Dodatkowo, cały system jest połączony za pośrednictwem specjalnego układu elektronicznego z akumulatorami umieszczonymi na dachu. Energii napędzającej pojazd dostarcza albo silnik spalinowy poprzez generator prądu, albo jest ona pobierana bezpośrednio z akumulatorów. Podczas jazdy silnik Diesla może dostarczać mniej lub więcej energii niż jest to potrzebne do napędzania pojazdu. Jest to możliwe dzięki użyciu akumulatorów jako bufora, który umożliwia korzystanie z optymalnego zakresu obrotów silnika Diesla w każdym momencie. Dzięki zaawansowanemu sterowaniu, silnik cały czas pracuje w optymalnym zakresie swoich charakterystyk, zaś nadwyżka jego mocy ładuje baterie podczas jazdy. To kolejny krok na drodze obniżania poziomu zużycia paliwa oraz emisji spalin. Przy hamowaniu początkowo uruchamiany jest tylko hamulec elektryczny. Wówczas silniki elektryczne pracują jak generatory, dzięki czemu powstała przy hamowaniu energia jest odzyskiwana i przechowywana w akumulatorach do momentu następnego ruszenia autobusu. Tylko w sytuacjach krytycznych, kiedy pedał hamulca jest wciskany mocniej, uruchamiane są dodatkowo hamulce mechaniczne. Generalna zasada jest taka: przy ruszaniu energia potrzebna do napędzania jest pobierana z akumulatorów, a silnik Diesla włącza się dopiero po rozpędzeniu.

(…)

… emisja CO2.
- odzyskują energię hamowania (rekuperacja) i wykorzystują ją do przyspieszania pojazdu, co również wpływa na mniejsze zużycie paliwa i niższą emisję spalin, - ze względu na wykorzystywanie napędu elektrycznego, są cichsze od tradycyjnych autobusów z silnikiem diesla, - dzięki hamowaniu za pomocą silnika elektrycznego dwukrotnie wolniej zużywają okładziny i tarcze hamulcowe. - wymagają…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz