Elektronizacja pracy biurowej

Nasza ocena:

3
Pobrań: 21
Wyświetleń: 665
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Elektronizacja pracy biurowej - strona 1 Elektronizacja pracy biurowej - strona 2 Elektronizacja pracy biurowej - strona 3

Fragment notatki:

Elektronizacja pracy biurowej Rola informacji w działaniu biurokracji Rozbudowywanie biurokracji rodzi zapotrzebowanie na informacje i obsługujące je techniki informacyjne.
Informacja w administracji obejmuje: stan faktyczny jako przekaz o stanie otoczenia oraz stan prawny jako
wskazówki dla rozstrzygnięcia.
Informacje oraz techniki ich przetwarzania składają się na zasoby informacyjne będące dobrem strategiczne
biurokracji. Zasoby informacyjne w administracji są przedmiotem i zarazem narzędziem zarządzania. Kształtują się
one w następstwie instytucjonalnego i funkcjonalnego rozwoju biurokracji oraz rozwoju technik informacyjnych. Od
efektywnego ich wykorzystania, w tym zarządzania nimi, zależy jakość działania administracji, w tym świadczonych
przez nią usług.
Zarządzanie informacją stanowi przedmiot zainteresowań teorii organizacji i zarządzania oraz informatyki,
z uwagi na rolę technik informacyjnych. W odniesieniu zaś do administracji, zarządzanie informacją stanowi
przedmiot zainteresowań nauk administracyjnych w tym tzw. zarządzania administracyjnego.
Elementy informacyjne w biurze W społeczeństwie informacyjnym, informacja jest elementem i środkiem działania administracji publicznej.
Zagadnienie to obejmuje:
środowisko informacyjne - całokształt czynników otoczenia w różnym stopniu sprzyjających
pozyskiwaniu i wykorzystaniu informacji, określanych mianem społeczeństwa informacyjnego,
potrzeby informacyjne - niezbędne dla funkcjonowania administracji ustalenia w zakresie stanu
faktycznego (okoliczności działania) i prawnego (podstaw rozstrzygania)
treści informacyjne - dane w postaci tradycyjnej lub elektronicznej, na podstawie których lub w
oparciu o które, formułowane są informacje w danej sprawie, o określonym obiekcie lub na dany
temat,
przetwarzanie informacji - wykonywanie wszelkich operacji, których przedmiotem są dane, w tym ich
dostarczanie, przechowywanie, opracowywania, przekazywania i usuwania; w administracji
przetwarzanie danych może być dokonywane wyłącznie przez uprawnione i zarazem zobowiązane
do tego osoby,
techniki informacyjne - sposoby sprawnego przetwarzania informacji i efektywnego posługiwania się
narzędziami informacyjnymi w toku podejmowania decyzji i realizacji podjętych zadań,
systemy informacyjne - dobór i konfiguracja sprzętu, oprogramowania, sieci i procedur w celu
wyprowadzenia informacji z danych dla wspomagania procesu decyzyjnego oraz realizacji
podjętych zadań,
systemy informatyczne - systemy automatycznego przetwarzania informacji obejmujące zintegrowane


(…)

… nadawcą i odbiorcą; w administracji nadawca informacji są zobowiązani lub
uprawnienie wykorzystywania określonych kanałów informacyjnych,
projekty informacyjne - projekty mające na celu budowę i wdrożenie systemów informatycznych,
obejmujących sprzęt komputerowy i peryferyczny, oprogramowanie systemowe, narzędziowe i użytkowe oraz sieci lokalne i rozległe.
pracownicy informacyjni - osoby, które w związku…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz