Elektroniczny system sterujący-opracowanie

Nasza ocena:

3
Wyświetleń: 770
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Elektroniczny system sterujący-opracowanie - strona 1 Elektroniczny system sterujący-opracowanie - strona 2

Fragment notatki:

ELEKTRONICZNY SYSTEM STERUJĄCY
Za prawidłowy przebieg procesu skrapiania emulsją i sypania grysem, oraz właściwe skorelowanie tych dwóch etapów odpowiedzialny jest elektroniczny system komputerowy sterujący poszczególnymi etapami procesu roboczego. Sterowanie oparte o system SPS, dzięki zastosowaniu dotykowego ekranu, umożliwia intuicyjną i bezproblemową komunikację operatora z urządzeniem. Dodatkowo oferujemy Państwu możliwość przeniesienia stanowiska operatora do kabiny kierowcy (opcja).
OBSŁUGA I OPIS DZIAŁANIA
Dzięki specjalnej konstrukcji i ergonomicznemu umiejscowieniu pulpitu sterowniczego, możliwe jest włączanie poszczególnych dysz spryskujących emulsją, jak i sekcji zamykających dozowanie kruszywa. Konstrukcja maszyny daje personelowi obsługi możliwość dokładnej kontroli umiejscowienia uszkodzonych miejsc na drodze, a co jest z tym związane, również możliwość precyzyjnego sterowania pracą remontera, co gwarantuje właściwy efekt prac remontowych. Po umiejscowieniu uszkodzenia, które ma zostać poddane naprawie, oraz zainicjowaniu procesu naprawczego, natrysk emulsji, jak i dozowanie kruszywa następuje w pełni automatycznie. Przy zastosowaniu gorącej emulsji, lub modyfikowanego środka wiążącego, podstawowym warunkiem powodzenia procesu naprawczego jest zapewnienie dozowania kruszywa natychmiast po spryskaniu, tzn. zaraz za belką spryskującą.
Remonter punktowy - patcher
Wszystkie etapy naprawy wykonane będą przez jednego operatora, przy pomocy remontera z emulsją i grysem.
Wysuszenie i oczyszczenie ubytku jest jednym z najważniejszych etapów naprawy drogi. Dzięki właściwej konstrukcji dyszy, umożliwiającej wykonywanie ruchów pod kątem, zapewnione jest właściwe osuszenie i oczyszczenie ubytku powietrzem wydmuchiwanym z dyszy wysięgnika roboczego.
Spryskanie wysuszonego ubytku emulsją.
Po włączeniu pompy emulsji z tej samej dyszy wysięgnika podawana będzie emulsja, która utworzy cienki film na dnie ubytku, a jednocześnie spowoduje zalanie rys i pęknięć dookoła ubytku tworząc swego rodzaju system korzeniowy dodatkowo wzmacniający konstrukcję wypełnienia.
Wypełnienie ubytku jednorodną mieszaniną emulsji i grysu.
Po włączeniu podajnika ślimakowego, do dyszy podane zostanie kruszywo, które w dyszy zostanie otoczone przez podawaną emulsję. Jednorodna mieszanina emulsji i grysu zostanie wtłoczona do ubytku tworząc trwałe i solidne wypełnienie.
Pokrycie wypełnienia czystym i suchym kruszywem.
Po wypełnieniu ubytku i wyłączeniu pompy emulsji, z dyszy podawane będzie czyste i suche kruszywo, tworzące cienką warstwę ochronną zabezpieczającą przejeżdżające samochody przed zabrudzeniem drobinami emulsji.
Obraz naprawionego ubytku na drodze.


(…)

… kontrola warunków pracy oraz przestrzegania przez pracowników zasad i przepisów z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, l) kierowanie zimowym utrzymaniem dróg, ł) informowanie kierownika o konieczności wprowadzenia ograniczeń bądź zamknięcia drogi dla ruchu, gdy wymaga tego stan techniczny drogi lub bezpieczeństwo ruchu, m) ustalanie z kierownikiem ZDP potrzeb w zakresie…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz