Egzamin 2010/2011

Nasza ocena:

5
Pobrań: 525
Wyświetleń: 4543
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Egzamin 2010/2011 - strona 1 Egzamin 2010/2011 - strona 2 Egzamin 2010/2011 - strona 3

Fragment notatki:


MARKETING   EGZAMIN A 1)   Na podstawie producenta rozpuszczalników organicznych wyjaśnić popyt złączony. Dobrem podstawowym są rozpuszczalniki organiczne, dobrem komplementarnym do tego dobra są farby olejne (przy malowaniu farbą olejną często przydatny jest rozpuszczalnik). Popyt na rozpuszczalniki jest złączony z popytem na farby. Popyta na rozpuszczalniki organiczne   wzrośnie jeśli   popyt na dobra, z którymi używa się rozpuszczalniki organiczne również wzrośnie i odwrotnie.   Np. gdymiasto nakaże pomalować wszystkie ogrodzenia budynków komunalnych, do farby używamy rozpuszczalnik. 2)   Wymienić, co   najmniej 5 czynników kształtujących cenę dla producenta maszyn i urządzeń mięsnych. -koszty ponoszone towarzyszące prowadzonej działalności, tj. amortyzacja, wynajem hal produkcyjnych -ceny półfabrykatów, z których produkowane są maszyny -konkurenci obecni na rynku, tj. ceny ich towarów, stosowane przez nich rabaty, gwarancje -oczekiwania nabywców maszyn i urządzeń mięsnych, czyli   masarni, tj. ile są oni gotowi zapłacić za maszyny i jakich dodatkowych usług wliczonych w cenę oczekują -podatki nakładane przez państwo - ceny u konkurencji, - cena za transport do odbiorcy - koszt wytworzenia maszyny lub urządzenia   3)   Wymienić, co   najmniej 5 czynników wpływających na postrzeganie producenta odkurzaczy przemysłowych przez klientów instytucjonalnych.  - marka, renoma firmy - cena - obsługa - okres posprzedażowy (serwis, gwarancja) - reklama, promocja B 1. Produkuje żelatynę spożywczą i jak   mogę wykorzystać Internet. Buduję stronę internetową, na której umieszczam informacje o mojej firmie, profilu działalności, oferowanych produktach i   wymaganiach co   do odbiorców. Korzystając z Internetu odnajduję przedsiębiorstwa, które mogłyby być zainteresowane zakupem moich produktów, kontaktuję się z nimi za pośrednictwem poczty elektronicznej wysyłając katalogi. - do handlu - komunikacji z klientami - do przeprowadzania badań marketingowych - poszukiwania informacji o konkurencji - szukanie partnerów 2. Jaki wpływ ma otoczenie na producenta koparek? -makrootoczenie:   nakładane przez państwo podatki wpływają na koszty, nowopowstające technologie produkcji usprawniają procesy produkcyjne lub powodują, że stajemy się niekonkurencyjni; społeczeństwo może nie przyzwalać na budowanie nowych   obiektów co   spowoduje mniejszy popyt na koparki; polityka państwa może być niekorzystna dla firm budowlanych, które bankrutują i popyt mniejszy; ogólna sytuacja ekonomiczna państwa może nie pozwalać na nowe inwestycje; powstają nowe przepisy prawa, które są trudne w realizacji albo ich realizacja wpływa znacząco na koszty; powódź zniszczy nasze obiekty

(…)

…, a rynkiem dóbr konsumpcyjnych na podstawie producenta ODZIEŻY OCHRONNEJ (im więcej przykładów - tym więcej punktów)
- cena dla nabywców finalnych - osoba fizyczna ma stała cenę; instytucja cena negocjowana np. w zależności od ilości 
- proces zakupu - osoby fizyczne kupują bo im się podoba; instytucje np. straż pożarna profesjonalny zakup, racjonalny, przetarg
- sprzedaż - osoby fizyczne pośrednia…
… od najbardziej opłacalnych klientów.
 
 
3. Analiza SWOT - przedsiębiorstwo hutnicze, uzupełnić w tabeli czynniki, tzn. słabość/mocna strona/szansa/zagrożenie. Do tego wypisać co najmniej jeden cel tego przedsiębiorstwa.
 
 
18. Zakwalifikować odzież ochronną do kategorii produktów + charakterystyka tej kategorii.
Do produktów wyposażenia dodatkowego należą różnego rodzaju narzędzia i urządzenia używane…
… budowlanych
- technologia - czy dany region jest pod względem technicznym rozwinięty czy zacofany
 
3. Producent kas fiskalnych chce poszerzyć swoją działalność. Jakąstrategię marketingową ma zastosować?
Strategię zróżnicowaną gdyż ta strategia pozwala na oferowanie swoich produktów różnym grupom klientów. Strategia ta za cel ma wzrost wartości sprzedaży.
 
C
1. Zakwalifikuj OPROGRAMOWANIE FIRMY HANDLOWEJ…
…, reputacja dostawcy, marka oferenta, korzysta cena.
E
1. Podać 5 przykładów czynników, jakie bierze pod uwagę producent samochodów dostawczych przy ustalaniu ceny.
- jakość produktu
- jego wizerunek
- konkurencja
- wrażliwość rynku na ceny
- poniesiony koszt wytworzenia
 
2.Mamy przedsiębiorstwo produkujące cegły i pustaki, czy działa na nie popyt wyprowadzony i jakie zaproponujesz działania marketingowe…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz