Edukacja kulturalna w szkole - omówienie(sem. IV)

Nasza ocena:

3
Pobrań: 70
Wyświetleń: 721
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Edukacja kulturalna w szkole - omówienie(sem. IV) - strona 1 Edukacja kulturalna w szkole - omówienie(sem. IV) - strona 2

Fragment notatki:

Dr W. Bobrowicz, Edukacja kulturalna i medialna, Edukacja kulturalna w szkole Edukacja kulturalna w szkole a) Formy b)Modele edukacji kulturalnej realizowane w szkole (BJ) okrojony paradygmat edukacji estetycznej
ludyczno-rekreacyjny
komercyjny c)Kompetencje nauczycieli do prowadzenia edukacji kulturalnej: menedżerskie
aksjologiczne
animacyjne d)Model strategii edukacyjnych (B. Idzikowski): szkoła zachowawczo-konserwatywna - nastawiona na tradycje i przeszłość; silne sformalizowana; dominuje nauczyciel szkoła krytyczno-kreatywna - łączy tradycje z nowoczesnością; pluralizm aksjologiczny i organizacyjny; dialog międzypokoleniowy szkoła przyszłości - całkowite odejście od kanonów edukacji; innowacyjna; utopijna Model uczestnictwa w kulturze Uczestnictwo w kulturze to indywidualny w zjawiskach kultury, przyswajanie jej treści, używanie jej dóbr, podleganie obowiązujące jej normom i wzorom, ale też tworzenie nowych jej wartości oraz odtwarzanie i przekształcanie istniejących.
Aktywność kulturalna= uczestnictwo w kulturze
Cztery typy uczestnictwa w kulturze:
1.Uczestnictwo aktywne i wszechstronne (typ perfekcjonistyczny)
2.Uczestnictwo mniej aktywne- kompensacyjne (typ konsumpcyjno- rozrywkowy)
3.Uczestnictwo sporadyczne i przypadkowe (typ percepcji fragmentarycznej i doraźnej)
4.Absencja kulturalna (typ izolowany- konserwatywny)
B A 0 ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz