To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
E-banking
Czym jest bankowość elektroniczna?
-Bankowość elektroniczna to jedna z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi bankowych, która została utworzona pod wpływem niezaspokojonych i coraz to bardziej skomplikowanych potrzeb ludzkich.
Istota e-bankingu
-Bankowość elektroniczna umożliwia nam komunikację z bankiem poprzez:
*Internet
*Telefon komórkowy
*Łącza telefoniczne
*Radiolinie
*Bankomaty
Adresaci do kogo oferowane są elektroniczne usługi banków?
-Klient indywidualny (przede wszystkim młodzi ludzie)
-Podmioty gospodarcze
Konto internetowe
Korzyści dla klienta:
-niższe koszty przeprowadzonych operacji -zwiększenie satysfakcji -bieżący kontroling -wygodna komunikacja Obsługa elektroniczna
Korzyści dla banku:
-zwiększenie wyników finansowych banku -promowanie szerokiego asortymentu usług i produktów -możliwość zebrania cennych informacji o klientach -indywidualizacja oferty -możliwość dotarcia do licznej grupy klientów Modele banków
W bankowości elektronicznej wyróżnia się trzy rodzaje banków:
-Bank internetowy
-Dostęp elektroniczny (kanały dostępu)
-Niezależny oddział
Obsługa klienta
Rodzaje kanałów dostępu:
-Telefon
-E-mail
-WAP
-SMS
Obsługa klienta - telefon
Komunikacja z bankiem odbywa się poprzez:
-Call Center - moduł zintegrowanego systemu CRM; kontakt głosowy z teleoperatorem. Identyfikacja za pomocą numeru klienta, PINu lub tokenu. -Automatycznie - poprzez kanał voice-interactive za pośrednictwem klawiatury aparatu telefonicznego.
Obsługa klienta - e-mail
Poczta e-mail najczęściej używana jest do:
-Kontaktu z bankiem
-Otrzymywania wyciągów z konta użytkownika
-Działań marketingowych
Obsługa klienta - WAP
Usługa ta umożliwia klientowi dostęp do rachunku bankowego poprzez telefon komórkowy. Dzięki niej można między innymi: -Uzyskać informacje na temat swojego konta, kontrolować je i wykonywać różne operacje
-Dowiedzieć się o aktualnych stopach procentowych, promocjach czy kursach walut
Obsługa klienta - SMS
Po zarejestrowaniu swojego telefonu komórkowego w banku mamy możliwość, poprzez wysyłanie wiadomości SMS:
(…)
…, poprzez wysyłanie wiadomości SMS:
-Otrzymywania informacji o saldzie rachunku
-Sprawdzania historii wykonanych operacji
-Realizacji/akceptacji/odrzucenia przelewów
E-banking w Polsce
Historia:
Bankomaty - 1990 rok (PEKAO S.A.)
Karty płatnicze - 1993 rok (PEKAO S.A.)
Home banking - 1993 rok (BRE)
Świadczenie usług przez Internet - 1998 rok (Powszechny Bank Gospodarczy S.A. w Łodzi)
Pierwszy wirtualny bank…
… Klientom Domu Maklerskiego Pekao. Umożliwia bezpieczny dostęp do rachunku brokerskiego, a także wygodne zarządzanie swoim portfelem poprzez Internet i Telefon. eFaktury-elektroniczna prezentacja płatności
eFaktury umożliwiają otrzymywanie faktur i rachunków od wierzycieli, w wygodnej, elektronicznej formie oraz regulowanie ich w prosty i szybki sposób.
Doładowania telefonów
W Pekao24 możesz szybko…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)