Działania naprawcze-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 91
Wyświetleń: 1316
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Działania naprawcze-opracowanie - strona 1 Działania naprawcze-opracowanie - strona 2

Fragment notatki:

Podstawy Pedagogika Resocjalizacjalizacyjnej
Wykład 3.
I.Zaburzeniom ulega proces socjalizacji czyli uczenia się postaw społecznych
II.Żeby osiągnąć cel naprawczy trzeba spełnić określone nawyki. Im mniej warunków zostanie
spełnione tym gorszy skutek.

jest to działanie celowe i wyróżnić możemy 2 następujące aspekty :
-strategie wychowania resocjalizującego
- procedura wychowania resocjalizującego

strategia jest to rodzaj i kolejność działań, które muszą być zrealizowane jeśli chcemy
osiągnąć założony cel
III.Działanie naprawcze stosowane w wychowaniu resocjalizującym są to podstawowe działania
oprócz nich należy wykonać również inne działania, np.: wychowanie, terapia.
1.Etiotropowe:
* dotyczą one strategii
*usuwanie wewnętrznych psychologii przyczyn niedostosowania społecznego
2.Działania ergotropowe:
* kształtowanie u jednostek najbardziej pożądanych wychowań i społecznych cech, wartości,
zachowań
Sposoby działania ergotropowych:

wychowanie mechanizmów edukacyjnych, prezentowanie wychowawczych wzorów
poprawnego zachowania i stosowania wzmocnień, nagród i kar, odpowiednie ich stosowanie jest
warunkiempoprawnych działań

wykorzystanie mechanizmu konfliktu wewnętrznego prezentujemy wychowanie
akceptowane społeczne sposoby zaspokojenia jego potrzeby, które do tej pory zaspokajał w sposób
nieakceptowany społecznie, poprzez zachowania negatywne, efektywnoąć zależy od oceny korzyści
3.Działania semiotropowe
* działania utrwalające od stopnia ich powtórzenia utrwalenia zależy powodzenie działa.


Podstawowe sposoby działań semiotropowym:
organizowanie sytwacji sprzyjających utrwalaniu zachowań
właście stosowanie nagród i kar
IV.Procedura wychowania resocjalizującego
Na procedurę składają się :
1.
techniki
2.
metody
ad 1. rozróżnione ze względu na środek, który wykorzystany w oddziaływaniu na wychowanie w
procesie resocjalizacji
ad 2. wyróżnione ze względu na sposób wykorzystywania wybranego środka
TECHNIKI- wyróżniamy 2 rodzaje środków:
*Środki ludzkie
Antropotechnika Interakcji Dwuosobowej

może być to pojedynczy człowiek, osoby te poprzez własne cechy zachowań mogą
wywierać wychowawczy wpływ na inne osoby

warunkiem wpływu musi być pozytywna więź oparte jest ono na interakcji
Antropotechnika Grupy



dotyczy grupy ludzi
cele muszą być zgodne z celemi społecznymi
warunek poczucia więzi jednostek z grupą
Możemy wykorzystać w działaniu resocjalizujących środowisko społeczne. Są z środowisk
społecznych:

rodzinne

szkolne

rówieśnicze
*elementy kutry ( kulturotechnika)

technika aktywnośći szkolnej
- wiedza, uczenie się i nauczanie

technika aktywności pracowniczej

technika aktywności zabawowej, rekreacyjnej, sportowej
- wystąpienie pozytywnych wrażeń
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz