Dystrybucja - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 119
Wyświetleń: 1064
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Dystrybucja - omówienie - strona 1 Dystrybucja - omówienie - strona 2 Dystrybucja - omówienie - strona 3

Fragment notatki:

Dystrybucja, jej funkcje Dystrybucja oznacza zorientowaną na osiąganie zysku działalność obejmującą planowanie, organizację i kontrolę sposobu rozmieszczania gotowych produktów na rynku i zaoferowanie ich do sprzedaży.
.Jej istota polega na pokonywaniu przestrzennych, czasowych, ilościowych, asortymentowych oraz własnościowych barier oddzielających producentów od finalnych nabywców ich produktów. Warunkiem osiągnięcia celów ustalonych w dziedzinie sprzedaży jest , aby wytworzony produkt był doprowadzony do sklepów i zaoferowany konsumentowi zgodnie z jego potrzebami , a wiec w odpowiedniej formie, czasie i miejscu. Spełnienie tych warunków oznacza podjęcie pewnych działań i zastosowanie określonych instrumentów składających się na jedną z części marketingu-mix tj. dystrybucję towarów.
Dystrybucja nie jest tylko biernym weryfikatorem rynkowej wartości produktów, etapem, na którym następuje rynkowa wycena efektywności wykorzystanych czynników produkcji, lecz ważnym instrumentem marketingowego oddziaływania na rynek. Wspólnie z produktem, ceną i promocją tworzy zintegrowany zestaw instrumentów, których celem jest zaspokajanie potrzeb nabywców i skłonienie ich do zakupu oferowanych produktów. Z jednej strony, powiązania i współzależności instrumentów marketingu sprawiają, że dystrybucja musi być dostosowana do pozostałych instrumentów i zmieniać się wraz z nimi. Podejmowane decyzje i czynności składają się na koordynacyjne i organizacyjne funkcje dystrybucji. Funkcje koordynacyjne mają za zadanie: zbieranie i przekazywanie informacji rynkowych, promocje produktów i firm, poszukiwanie i zgłaszanie ofert kupna i sprzedaży, nawiązywanie kontraktów handlowych oraz negocjowanie warunków umów stwarzających podstawy prawne dla przepływu prawa własności do przemieszczanych produktów. Głównym ich celem jest koordynacja podaży z popytem na dany produkt dzięki zapewnieniu odpowiedniej przepustowości kanału lub kanałów dystrybucji.
Funkcje organizacyjne wiążą się z realizacją transakcji kupna-sprzedaży. Obejmują one obsługę zamówień, transport, utrzymanie magazynów oraz utrzymanie zapasów(w tym przerób handlowy, tj. przekształcenie asortymentu produkcyjnego w asortyment handlowy). Dzięki tym czynnościom następuje fizyczny przepływ produktów od wytwórcy do nabywcy, czyli inaczej mówiąc dystrybucja fizyczna.
Głównymi jej celami jest osiągnięcie pożądanego przez nabywcę poziomu obsługi przy minimalizacji kosztu całkowitego dystrybucji.
Rodzaje dystrybucji
Z punktu widzenia stopnia intensywności dystrybucji towarów można ogólnie wyróżnić:
dystrybucję intensywną
dystrybucję selektywną
dystrybucję wyłączną
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz