Doktryny pedagogiczne - egzamin

Nasza ocena:

3
Pobrań: 847
Wyświetleń: 7007
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Doktryny pedagogiczne - egzamin - strona 1

Fragment notatki:



Pytania na egzamin dotyczą zagadnień takich jak: doktryna pedagogiczna, determinanty postępu w myśli oświecenia, empiryczne ujęcie badań, klasy społeczne, ideał wychowawczy greckiej paidei, modele wychowania.

DOKTRYNY PEDAGOGICZNE EGZAMIN
Test 3
Co to jest doktryna pedagogiczna.
Metoda majeutyczna.
Systemy filozoficzne epoki przednowoczesnej (odp. Idealizm, realizm).
Epistemologia Platona.
Konserwatyzm (odp. Niechęć do rewolucji, antyindywidualizm).
Determinanty postepu w mysli oświecenia.
Kontekst kulturowy dzieła Herbarta ( odp. Idea neohumanizmu Humboldta, kategoria apercepcji Lejbniza).
Wpływ Pastelozziego ( odp. Działania edukacyjne nie mają charakteru algorytmicznego; metody, środki stosowane przez nauczycieli mogą prowadzić do zniewolenia).
Racjonalność techniczna (odp. Nacisk na kontrole).
Empiryczne ujęcie badań (odp. Cżłowiek jako tabula rosa).
Co charakteryzuje wiedzę naukową.
Inny test, który mam ale go u nas nie było ( odpowiedzi tez nie są pewne, a i ten test jest wielokrotnego wyboru)
Idee lub poglądy osób, grup, klas społecznych na temat edukacji to:
Doktryna pedagogiczna,
Ideologia edukacyjna,
Ukryty program wychowania,
Wszystkie z powyższych.
Ideał wychowawczy greckiej paidei głosi:
Dzielność i mądrość nie są wyuczalne,
Każdy powinien zadbać o należyte wychowanie,
Należy wystrzegac się wszelkiej przesady,
Wszystkie z powyższych
Geneza instytucjonalizacji procesów celowościowych wiąże się z:
Procesami przyswajania wiedzy i umiejętności praktycznych,
Procesem przyswajania umiejętności umysłowych,
Wtajemniczeniem społecznym i obywatelskim,
Wszystkie z powyzszych.
Na twórczość J.F. Herbarta wywarł wpływ:
Kategoria apercepcji Fitchego,
Idea neohumanizmu Humbolta,
Idea filozofii praktycznej leibniza,
Wszystkie z powyższych.
Modele pojęcia wychowanie
Wychowanie jako proces w asymilacji kulturowej,
Wychowanie jako pomoc w ekspansji,
Wychowanie jako pomoc w kształtowaniu zdolności,
Wszystkie z powyższych.
Kreowanie spójności i tożsamości społecznej grupy jest funkcją:
Wiedzy naukowej,
Ideologii,
Filozofii,
Żadne z powyższych.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz