DOBRY DOROSŁY [opracowanie: Marek Jaros] Ma czas dla dziecka. Docenia i chwali. Umie słuchać, słucha uważnie i rozumie. Pozwala dziecku eksperymentować i zdobywać nowe doświadczenia. Nie ocenia, nie daje gotowych rozwiązań (gdy nie ma potrzeby) i nie robi wszystkiego za dziecko. Stawia wyraźnie granice. Okazuje ciepło, jest otwarty na kontakt fizyczny. Umie być radosny i energiczny. Daje rzetelne informacje o świecie, sobie i ludziach. Dotrzymuje tajemnic. Ma ciekawe propozycje, jest zaangażowany. Rozumie potrzeby, podąża za dzieckiem. Pozwala dziecku mieć wpływ na różne decyzje. Akceptuje trudności dziecka. Chroni przed niebezpieczeństwem – jest przewodnikiem i ochroniarzem zarazem. Wspiera, pomaga, inicjuje. Dostrzega mocne strony i pomaga je rozwijać. Dobrze rozpoznaje potrzeby i trudności dziecka. Mówi wprost – nie kręci. Dotrzymuje obietnic. Pozwala przeżywać i okazywać emocje. Szanuje granice dziecka. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………… © Fabryka Projektów Społecznych www.fundacjafps.pl
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)