Diety odchudzające - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 14
Wyświetleń: 1337
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Diety odchudzające - omówienie - strona 1 Diety odchudzające - omówienie - strona 2

Fragment notatki:

Diety odchudzające nie powinny być stosowane dłużej niż kilka tygodni. Organizacja FAO podała, że w przyzwoitej diecie powinno być 60 produktów.
DIETY:
dieta śródziemnomorska - zapobiega chorobom krążenia. Bogata w warzywa, ryby, owoce morza, z niewielką ilością mięsa (drób). Nie zawiera nabiału (np. śmietany, masła). Jada się jak najmniej przetworzone rzeczy. Jak najmniej rzeczy smażonych i unika się cukru. Nie obejmuje tłuszczów zwierzęcych. Używa się oliwy z oliwek. W tej diecie mięso jada się raz w tygodniu. Nie pije się herbaty, natomiast pije się wino i wodę. W Polsce dieta ta jest trudna do zastosowania.
dieta „naturalistyczna” - dieta ta nie zawiera sztucznych barwników, konserwantów, aromatów analogicznych do naturalnych.
Czy jedzenie może leczyć?
Żywność funkcjonalna - żywność, której podstawowym zadaniem jakom jest odżywianie, przypisuje się psychologiczny lub/i fizjologiczny wpływ na ludzki organizm; może np. obniżać poziom cholesterolu, wzmacniać układ odpornościowy, przywracać równowagę mikrobiologiczną układu pokarmowego, wspomagać leczenie zespołu jelita drażliwego, działać przeciwzapalnie. Nazywana jest również żywnością probiotyczną lub nutracentryczną (w USA i Wielkiej Brytanii).
Mianem „żywności funkcjonalnej” określa się taki pokarm, który jest (może być) elementem codziennej diety i nadaje się do ogólnego spożycia. Musi to być produkt otrzymany ze składników naturalnych i mieć udokumentowany klinicznie pożyteczny efekt prozdrowotny.
Żywność funkcjonalna to produkty wzbogacone lub naturalnie obfitujące w:
nienasycone kwasy tłuszczowe
stanole (fitosterole)
błonnik pokarmowy
probiotyki i prebiotyki.
Są to produkty zawierające obniżoną zawartość:
cholesterolu
sodu (produkt niskosodowe)
kalorii (produkty niskoenergetyczne).
Stanole i sterole roślinne zwane również fitosterolami i fitostanolami, obniżają stężenie cholesterolu w surowicy krwi poprzez częściowe hamowanie wchłaniania cholesterolu w jelitach. Sterole i stanole mają budowę chemiczną zbliżoną do cholesterolu. Sterole w małych ilościach są w sposób naturalny zawarte w wielu owocach, warzywach, orzechach, ziarnach, olejkach roślinnych oraz innych produktach pochodzenia roślinnego.
Prebiotyki - na utrzymanie prawidłowej mikroflory jelit zużywa się średnio 10% otrzymanej energii i 20% objętości przyjmowanego pożywienia. Istnieje pobudzający wpływ cukrów prostych, szczególnie tych, które zawierają fruktozę, na wzrost bifido- i laktobakterii w jelicie grubym. Prebiotyki znajdują się w płatkach kukurydzianych, kaszach, chlebie, cebuli, czosnku, fasoli, grochu, karczochach, bananach i wielu innych produktach.

(…)

… z inuliną).
Rośliny w dietach leczniczych, profilaktycznych:
poprawa trawienia: papryka, ananas, karczochy, rzepa, por, czosnek, fasola, seler, sałata
biegunka: banany, czarne jagody, awokado, bób, czosnek
poprawa krążenia: czarne jagody, orzechy, marchew, oliwki, pomarańcze, morele, kapusta, melon, cukinia (dyniowate)
przeziębienie: czosnek, cebula, wiśnie, maliny, jeżyny, czarne jagody, porzeczki
otyłość…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz