To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
9.03.2011 Demokracja komunikacyjna Jest to wysoko rozwinięty typ współczesnych demokracji opierających się na partnerskim i dialogowym porozumiewaniu się nadawców z odbiorcami, wykorzystujących nowoczesne coraz bardziej doskonałe środki przekazu, które umożliwiają, ułatwiają, wzbogacają i intensyfikują ich wzajemne kontakty. Im wyższy stopień nasycenia technikami informowania i komunikowania, tym wyższy stopień demokracji komunikacyjnej Jest to po prostu debata/dyskusja między państwem a obywatelami. W Polsce demokracja komunikacyjne nadal się kształtuje Polityka komunikacyjna Jest to zespół działań komunikacyjnych podejmowanych świadomie i planowo przez instytucje publiczne, służebnych wobec polityki tej instytucji. Przez kontrolę i zarządzanie przepływem informacji ma za zadanie kreowanie wizerunku instytucji do wewnątrz oraz zwielokrotnienie skuteczności realizowanej przez nie polityki. typy: - informacyjny (punkty informacyjne UE, rozkład ztm, - promocyjny („sprzątaj po swoim psie”) - konsultacyjny (debaty publiczne) Fazy komunikacji publicznej - przyjęcie klienta - wysłuchanie problemów - dialog - stosunki komunikacyjne Kampania komunikacyjna Kampania publiczna mająca na celu spowodowanie specyficznych i pożądanych skutków u relatywnie dużej liczby osób w określonym czasie w konsekwencji kompleksowych, zorganizowanych działań komunikacyjnych rodzaje kampanii komunikacyjnych - globalne - narodowe - regionalne i lokalne - ogólne - konkretne cele kampanii komunikacyjnej: - informacyjna - perswazyjna - prowokująca do określonych zachowań przykładowe kampanie komunikacyjne: - spot kampanii Obamy Jak mierzyć skuteczność kampanii - problematyczne, ponieważ musi uwzględniać inne czynniki - kłamstwo sondażowe Modele komunikacji - anglosaski - za przekaz informacji odpowiada firma zewnętrzna (wyłoniona w drodze przetargu, jest rozliczana z działalności i dostaje za to pieniądze), posiadająca wiedzę jak promować (PR) *wiedza *doświadczenie *znajomość rynku *monopol na informację *nie wie jak funkcjonuje dany urząd, musi się najpierw nauczyć - europejski - opiera się na przekazywaniu informacji przez odpowiednie działy, departamenty... odpowiedzialne za przekaz informacji, rzecznicy prasowi *pracownicy mogą być niekompetentni w zakresie sposobu przekazywania informacji *brak entuzjazmu *ciągłość funkcjonowania pewnych określonych zasad *brak wiedzy na temat grup docelowych Do 2008 roku, model brytyjski był tańszy, obecnie określono, że są one równie drogie. W Polsce mamy model mieszany, naśladujemy trochę działania UE ________________________________________________________________ ______ Biała księga - komunikacja pomiędzy organami UE a społeczeństwem - jednostkami państw europejskich
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)