Czynniki wpływające na wybór kanałów dystrybucji: czynniki rynkowe (wielkość i specyfika rynku docelowego, stopień rozproszczenia geograficznego, wzorce zachowań zakupowych klientów).
Cechy charakterystyczne produktu (trwałość, złożoność, innowacyjność, waga i rozmiary produktu, standaryzacja, stopień złożoności technicznej produktu, niska lub wysoka wartość jednostkowa, kompleksowość asortymentu, częstotliwość zakupi, faza cyklu życia produktu, znaczenie marki).
Cechy przedsiębiorstwa (potencjał finansowy, kompleksowość asortymentu, poziom kontroli, koszty dystrybucji, doświadczenia w zakresie dotychczasowej współpracy przedsiębiorstwa z innymi uczestnikami kanału deystrybucji).
Możliwości dotarcia na rynek: przedstawiciele handlowi
firmy partnerskie
integratorzy
pośrednicy
przedstawiciele producenta
brokerzy
franczyza
telemarketing
sieć wewnętrzna
sieć zewnętrzna
witryny w internecie
poczta elektroniczna wymiana między przedsiębiorstwami (na rynku instytucjonalnym)
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)