CZYM JEST WARTOŚĆ DODANA / DLA KLIENTA ? •Wartość powstaje z perspektywy klienta, który płaci za produkty i usług
• Koncentracja na wartości dla klienta przekracza bariery funkcjonalne i organizacyjne firmy, zarówno w zakresie projektowania, jak i dostarczenia odpowiedniego zestawu produkt - usługa
•Pojęcie wartości dodanej odwołuje się do modelu łańcucha wartości dodanej, zaproponowanego przez M.Portera (1986); eksponuje on
procesy tworzące i nie tworzące wartości dodanej
• Jednak pierwsze próby określenia pojęcia wartości dostarczonej podjęła
Toyota; była to jedna z kluczowych koncepcji systemu produkcji Toyoty
jednym z jego celów była eliminacja strat (jap. Muda), a szerzej tzw. 3MU: Muda - strata, Mura - zmienność i nieregularność, Muri - zbędny wysiłek lub trudności; Muda wynika z realizacji czynności nie tworzących
wartości dodanej, w odróżnieniu od czynności tworzących wartość dodaną lub nieodzownych czynności nie tworzących wartości dodanej
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)