CZAS W ZARZĄDZANIU jest bardzo ważny - „czas to pieniądz”. Zarządzanie czasem - czas nie jest dobrem przechowywalnym, tzn. nie można go zostawić do późniejszego wykorzystania Czas jako osobisty kapitał: 60 Lat - wiek emerytalny - 40 Mój wiek 20 x 1760 (200 h x 8) = 35 200 Godz. Zasób czasu efektywnej pracy do emerytury 20 x 660 (220h x 3) = 13 200 Godz. Dni pracy + 20 X 1740 (145 x 12) = 34 800 Godz. Dni wolne = 48 000 Godz. Oszczędzanie czasu: podanie precyzyjne - co pracownicy mają wykonać; skontrolować, czy pracownik dobrze zrozumiał, o co mi chodzi; daj odpowiedni czas na wykonanie danego zadania ( nie można dawać zadań na „wczoraj”); unikanie gadulstwa, korzystania z prywatnych telefonów; unikanie zbędnych narad i konferencji (muszą być tylko konkretne sprawy, nów krótko i konkretnie); dobrze zaplanowanie narad; dobry system informowania i komunikowania w przedsiębiorstwie; unikanie w czasie pracy używek - palenie; nie organizować pracy w godzinach nadliczbowych (prowadzą do zachorowań, frustracji pracowników i innych zaburzeń - czyli do straty czasu); zrozumienie funkcjonowania organizmu ludzkiego (podział na „sowy” i „skowronki”) - teraz mamy do dyspozycji elastyczne formy czasu pracy; formalna dyscyplina czasu pracy; zatrudnienie pracowników na ½ etatu - pracowników jest wydajniejszy - pracuje z reguły na ¾ etatu; rozwój nowoczesnych środków telekomunikacyjnych - rozwój tzw. telepracy.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)