To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
4 maj 2011
Produkt w marketingu mix - cykl życia produktu Definicja produktu: Produktem jest cała wiązka korzyści jaką otrzymuje klient w procesie wymiany, która skierowana jest na zaspokojenie jego potrzeb lub inaczej mówiąc, na rozwiązanie jego problemów. (Pindakiewicz J.) Produkt to wszystko, co może zostać zaoferowane na rynku w cel u zaspokojenia jakiejś potrzeby. (Kotler P.) Funkcje produktu: Podstawowe Dodatkowe Funkcjonalność
Estetyka produktu
Wydajność
Wygoda użytkowania
R odzaje produktów: Warstwowa koncepcja produktu wg P. Kotlera T radycyjny cykl życia produktu Nietradycyjne krzywe cyklu życia produktu: produkt ……………………… b) produkt ……………………… c) produkt ………………………
sprzedaż ……………………….. sprzedaż …………………….……… sprzedaż ………………………….
czas czas czas
d) produkt ………………………
sprzedaż ……………………………..
czas Literatura : Altkorn J. (1995). Podstawy marketingu, Rozdziały 5.1 - 5.5
Garbarski, Rutkowski, Wrzosek. (1997). Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. Str. 231 - 236. 246 - 266, 275
Szwacka J., (1997). Marketing produktów żywnościowych. Rozdział: 9.1, 9.2, 9.5
Kotler P. (2005). Marketing. Rozdział 11.
Pindakiewicz J., Podstawy marketingu. Rozdział 5.
Fazy: Wprowadzenie produktu na rynek Duże nakłady na opracowanie produktu
Brak zysków
Niewielka sprzedaż
Mała penetracja rynku przez produkt
Mała konkurencja
Sposoby p rzedłużenia cyklu życia produktu: Wejście na nowy rynek
Modyfikacja produktu lub opakowania
Kampania reklamowa Prowadzenie nowych odmian produktu
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)