Controller - Ustalanie celów organizacji

Nasza ocena:

5
Pobrań: 609
Wyświetleń: 1085
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Controller - Ustalanie celów organizacji - strona 1 Controller - Ustalanie celów organizacji - strona 2

Fragment notatki:

Controller - nie kontroluje, lecz troszczy się, aby każdy mógł kontrolować siebie w ramach swojego budżetu osiągając swoją część celu przedsiębiorstwa Controlling nie jest możliwy bez planowania  część wspólna menedżera i controllera, powinna być jak największa Menedżer może jednocześnie odpowiadać za wyniki, jeżeli jest jednocześnie decyzyjny i odpowiedzialny, tak samo controller powinien być decyzyjny
Sposoby ustalania celów Przełożony  oczekiwanie celu  podwładny  swój cel - wakacje, ubezpieczenie itp. „ Przełożony `'  ma swój cel - cały jego świat to gabinet, PAN DYREKTOR swój cel  „podwładny'' Jedyna słuszna metoda
Szef  oczekiwanie celu   wyobrażenie celu  współpracownik - to jest parnter dla szefa , szukanie wspólnego interesu
1000 400 - 1500 śr. gospodarcza 1100
Tylko realizator celu wie ile możne zrobić. Średnia gospodarcza wyraża interesy gospodarcze pozostałych stron. Procedura to wyłączenie mózgu. Przekazywanie firmy z pokolenia na pokolenie trwa 8 lat - jest to niezależne od wykształcenia, branży. Jak osiągnąć cel 31 XII w teraźniejszej sytuacji? W controllingu istotne jest tylko to co przed nami. Kostka planowania Strategia - rynek mówi co chce, a potem firma stara się to zrobić, są przedsiębiorstwa, które zmieniają kolejność np. coca cola. Zaspokajanie potrzeb, wmawianie potrzeb -klient nie kupuje produktu, kupuje zadowolenie, klientem jest ten kto podejmuje decyzje o zakupie, nie ten co płaci. Klientem jest ostateczny użytkownik produktu. Hurtownik jest najgorszym z klientów. Jeden produkt może zaspokoić różne potrzeby. Potrzeba może być ta sama, a produkty, które ją zaspokajają różne. Konkurentem jest ten co zaspokaja tą samą potrzebę za pomocą innego produktu. Jaki produkt, dla kogo, z jaką potrzebą.
Operacyjne - ile sztuk danego produktu, o ile można podnieść cenę, ile rabatu można uzyskać itd. Koniec planowania finansowego. Dyspozycyjne - co zrobić w czasie, który został, żeby cel roczny został osiągnięty mimo odchyleń okresowych
PF I

31 XII
Budżet na promocję
Strategia
Operacyjne Dyspozycyjna
Strategia robić rzeczy właściwe Operacyjne robić rzeczy właściwie Dyspozycyjne pokonywać odchylenie Przedmiot
PrognozyAnalizy ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz