Cele strategii cenowych

Nasza ocena:

5
Pobrań: 252
Wyświetleń: 1295
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Cele strategii cenowych - strona 1 Cele strategii cenowych - strona 2 Cele strategii cenowych - strona 3

Fragment notatki:

  CELE STRATEGII CENOWYCH   Wszystkie strategie w przedsiębiorstwie maj ą charakter kaskadową :   Strategia całego przedsiębiorstwa   Strategia marketingowa   Strategia cenowa       Często w organizacjach dochodzi do ustalania celów sprzecznych, np. :     ABSURDY Maksymalizacja zarówno wolumenu sprzedaży jak i zysku Zakładanie osiągnięcia jak największych sprzedaży przy jak najmniejszym koszcie Postulat wysokiej marży z zysku przy równoczesnym wysokim udziale w rynku Głęboka penetracja istniejących segmentów i jednoczesne rozwijanie nowych rynków Postulowanie szybkiego wzrostu i równoczesnego dążenia do stabilizacji     Cele strategii cenowych przedsiębiorstwa   ( Ph. Kotler ) Przetrwanie firmy na rynku Maksymalizacja bieżącego zysku Maksymalizacja bieżącego przychodu Maksymalizacja wzrostu sprzedaży Dotarcie do "śmietanki nabywców" Wspieranie działań firmy w dążeniu do oferowania produktów możliwie najwyższej jakości   Cele strategii cenowych z punktu widzenia ostatecznych nabywców dóbr konsumpcyjnych   ( w. Schoell ) Pozyskiwanie nowych nabywców Utrzymanie dotychczasowych nabywców Zwiększenie wolumenu sprzedaży aktualnych nabywcom Zwiększenie wolumenu sprzedaży produktów komplementarnych Przesuwanie nabywców w kierunku produktów substytucyjnych     Cele strategii cenowych mogą być :   Defensywne   - mające za zadanie obronę dotychczasowej pozycji przedsiębiorstwa na rynku.   Stosowane przez przedsiębiorstwa znajdujące się z różnych powodów w trudnej sytuacji rynkowej Firmy nie widzą możliwości ekspansji, koncentrują się na obronie dotychczasowego stanu posiadania Ekstremalny przypadek - strategia przetrwania poprzez ustalenie poziomu cen by przetrwać na rynku Cel kluczowy tej strategii: dążenie do utrzymania dotychczasowych nabywców poprzez redukcję cen ( jeśli zaś klienci lojalni, nie obniżać cen, tylko polepszyć pozostałe instrumenty marketingu-mix )   Ofensywne   - zakładające ekspansję firmy Dzieli się na dwa rodzaje :   Bazujące na wolumenie sprzedaży   (maksymalizacja wolumenu ) - określamy możliwe do osiągnięcia wolumenu sprzedaży przy różnych poziomach cen ( efekt skali, a produkty charakteryzowały się wysoką cenową elastycznością popytu )   Bazujące na zysku ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz