To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
CELE STRATEGII CENOWYCH Wszystkie strategie w przedsiębiorstwie maj ą charakter kaskadową : Strategia całego przedsiębiorstwa Strategia marketingowa Strategia cenowa Często w organizacjach dochodzi do ustalania celów sprzecznych, np. : ABSURDY Maksymalizacja zarówno wolumenu sprzedaży jak i zysku Zakładanie osiągnięcia jak największych sprzedaży przy jak najmniejszym koszcie Postulat wysokiej marży z zysku przy równoczesnym wysokim udziale w rynku Głęboka penetracja istniejących segmentów i jednoczesne rozwijanie nowych rynków Postulowanie szybkiego wzrostu i równoczesnego dążenia do stabilizacji Cele strategii cenowych przedsiębiorstwa ( Ph. Kotler ) Przetrwanie firmy na rynku Maksymalizacja bieżącego zysku Maksymalizacja bieżącego przychodu Maksymalizacja wzrostu sprzedaży Dotarcie do "śmietanki nabywców" Wspieranie działań firmy w dążeniu do oferowania produktów możliwie najwyższej jakości Cele strategii cenowych z punktu widzenia ostatecznych nabywców dóbr konsumpcyjnych ( w. Schoell ) Pozyskiwanie nowych nabywców Utrzymanie dotychczasowych nabywców Zwiększenie wolumenu sprzedaży aktualnych nabywcom Zwiększenie wolumenu sprzedaży produktów komplementarnych Przesuwanie nabywców w kierunku produktów substytucyjnych Cele strategii cenowych mogą być : Defensywne - mające za zadanie obronę dotychczasowej pozycji przedsiębiorstwa na rynku. Stosowane przez przedsiębiorstwa znajdujące się z różnych powodów w trudnej sytuacji rynkowej Firmy nie widzą możliwości ekspansji, koncentrują się na obronie dotychczasowego stanu posiadania Ekstremalny przypadek - strategia przetrwania poprzez ustalenie poziomu cen by przetrwać na rynku Cel kluczowy tej strategii: dążenie do utrzymania dotychczasowych nabywców poprzez redukcję cen ( jeśli zaś klienci lojalni, nie obniżać cen, tylko polepszyć pozostałe instrumenty marketingu-mix ) Ofensywne - zakładające ekspansję firmy Dzieli się na dwa rodzaje : Bazujące na wolumenie sprzedaży (maksymalizacja wolumenu ) - określamy możliwe do osiągnięcia wolumenu sprzedaży przy różnych poziomach cen ( efekt skali, a produkty charakteryzowały się wysoką cenową elastycznością popytu ) Bazujące na zysku
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)