To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Cele promocji sprzedaży
Biorąc pod uwagę zbadane motywy, podstawy i sposoby postępowania konsumentów i innych odbiorców w procesie zakupu w danym segmencie rynku, charter rynku, konsumentów na linii działających i produkt, dla którego przeprowadzona promocja sprzedaży, ma ona na celu:
Zapoznać nabywców z produktami całkowicie nowymi bądź też zmienionymi, które wywołują pewną nieufność wśród odbiorców; wypróbowanie takiego produktu dostarcza informacji o jego cechach i przyczynia się do przełamania wcześniejszej nieufności (konsument już wie, z jakim produktem ma do czynienia).
Wyróżnić produkt przez „dodana wartość” zwiększającą atrakcyjność danego produktu wśród szerokiego asortymentu produktów podobnych oferowanych na danym rynku.
Zdobywać nowych odbiorców danego dobra bądź tez nakłaniać bieżących konsumentów do powtarzania, zwiększania częstotliwości zakupów lub też zwiększenia wielkości jednorazowej partii zakupu.
Upłynniać nadmierne ilości nagromadzonych zasobów danego produktu, np. jeżeli chodzi o sprzedaż sezonowa, która pociąga za sobą wzrost kosztów, istnieje konieczność krasowego, posezonowego ożywienia sprzedaży.
Wzmacniać pozycje marki produktu bądź firmy na rynku.
Przedłużać życie produktu znajdującego się w końcowej fazie swego życia ; produkt traci swoje walory użytkowe, zyskuje jednak nowe, które powodują ożywienie jego sprzedaży.
Wymienione wyżej zadania mogą być wykonane przy użyciu kombinacji dwóch lub więcej różnych form środków promocyjnych, na przykład obniżki cen, prezentacje i pokazy mogą być użyte razem; konkursy, kupony i premie, czy też rabaty na dobra towarowe mogą być stosowane z reklama promocyjną.
Cele stosowania tych środków promocji zostały zestawione w poniższej tabeli.
Środek promocji
Cel stosowania
Bezpłatne próbki towarów Wprowadzenie na rynek nowego produktu, zachęcanie do próbnego zakupu, przyciąganie nowych klientów
Okresowe obniżki cen
Stymulowanie wzrostu sprzedaży, utrwalanie zaufania stałych klientów , Zachęcanie do odwiedzania sklepu
Kupony
Stymulowanie chęci spróbowania produktu, wyprzedaż towaru
Konkursy, loterie
Zachęcanie do wejścia do sklepu, rozszerzanie znajomości marki produktu wobec klientów
Pokazy, demonstracje
Zaprezentowanie sposobu użytkowania produktu, wywoływanie chęci zakupu
Wystawy w punktach sprzedaży
Zwrócenie uwagi, stymulowanie zakupów impulsowych, zachęcanie do odwiedzania sklepu, wprowadzanie nowego produktu na rynek
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)