To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Cele oceniania i przydatność wyników oceny Rodzaje aktywności
1.ukierunkowane na pracę
2.zabiegi- działania skierowane na poprawę sytuacji
Cele oceniania: informacyjne- aby uzyskać jak najwięcej wartościowych informacji by określić ich potencjalne możliwości oraz by wiedzieć na ile wykorzystują potencjał ( pracownicy)
motywacyjne-celem jest pobudzanie pracownika do działań
decyzyjne-rezultat to decyzje personalne, premie, szkolenia itp.
Korzyści z oceniania: przyczyniają się do udoskonalania metod, usprawnienia pracy kierowników
często pozwalają wykryć nieporozumienia, konflikty
dla pracowników to sprawiedliwa ocena i uznanie
poprawa dyscypliny w firmie
eliminuje zagrożenia, napięcia w miejscu pracy
Zasady oceniania: periodyczność ocen- zapewnia ciągłość uzyskiwania informacji, ale jak często ? raz do roku, dwa razy do roku ( gdy prosta praca, ale też i kierownicy na kontraktach menedżerskich by wiedzieć czy jeszcze z niego korzystać) obiektywność i rzetelność oceniania- wypośrodkowanie oceny, jasność zasad demokratyczność oceniania ( jawność)- pracownicy muszą znać kryteria i zasady oceniania, wyniki oceny muszą być znane ocenianym, zapewnienie ocenianemu prawa do przedstawienia zastrzeżeń powszechność oceniania - każdy bez wyjątku kompleksowość oceniania- dążenie do odzwierciedlenia ważnych aspektów pracy na stanowisku bezpośredniość oceniania- pracownika powinien oceniać jego bezpośredni przełożony- dlaczego ? :jako szef zna go najlepiej, jako szef jest odpowiedzialny za rezultaty ( często zdarza się też, że dobre jest 360º- każdy może oceniać każdego) elastyczność oceniania- nie może to być dowolność, powinno się uwzględniać czynniki zewn. współuczestnictwo ocenianego w ocenianiu- stwarzanie możliwości do samooceny
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)