To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
cechy współczesnego kształcenia (dydaktyka współczesna)
Czym charakteryzuje się dydaktyka współczesna?
przezwyciężenie jednostronności w analizie genezy, źródeł, mechanizmów i celów poznania
wielostronne spojrzenie
dziecko może myśleć abstrakcyjnie
poznanie zmysłowe z umysłowym
aktywizowanie uczniów
usystematyzowanie wiedzy
wypośrodkowany rygor Herbarta + autonomii i spontaniczności Deweya
nauczyciel organizuje poczynania poznawcze uczniów
próba pogodzenia teorii książkowej z praktyką pragmatyków
stosowanie różnych form organizacyjnych nauczania (INDYWIDUALNE, GRUPOWE, MASOWE)
czynniki dziedziczne, środowiskowe + wpływ świadomej i celowej działalności nauczyciela = WYNIKI KSZTAŁCENIA
podkreślenie celowości całościowego nauczania w klasach początkowych (bloki), a przedmiotowego powyżej
Cel to ostateczny wzór zachowań, postaw, umiejętności i wiadomości, jaki uczeń powinien prezentować po zakończeniu działań dydaktyczno-wychowawczych
CELE KSZTAŁCENIA
Odnoszą się do uczniów i opisują zmianę jaką chcemy w nich uzyskać
Zamierzone właściwości uczniów (dotyczą opanowania wiadomości i umiejętności)
Zapewnienie uczniom odpowiednio do ich możliwości optymalnego rozwoju intelektualnego
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)