Cechy nowego turysty - wykład

Nasza ocena:

5
Pobrań: 84
Wyświetleń: 2233
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Cechy nowego turysty - wykład - strona 1 Cechy nowego turysty - wykład - strona 2 Cechy nowego turysty - wykład - strona 3

Fragment notatki:

CECHY NOWEGO TURYSTY - ma większe doświadczenie - określone co chce zobaczyć
- ma inny system wartości - więcej być a nie więcej mieć
- dominują samotne kobiety w każdym wieku
- elastyczność - szybkie doznania, spontaniczność, zmiana gustów
- dużo większa niezależność - ma potrzebę bycia kimś
- potrzeba samorealizacji
Wykład VI 20.03.2012 TYP TURYSTYKI STARY PRODUKT 3 x S (sun, sea, sand) NOWY PRODUKT 3 x E (entertainment, excitement, education) Wypoczynkowa
Bierny
aktywny
Specjalistyczna
Piesze, narty, rower, koń
Nowe sporty: golf, nurkowanie, szkoła przetrwania (survival)
Poznawcza
Zaliczanie obiektów
Archeologia przemysłowa, odkrywanie dziedzictwa kulturowego
Rozrywka/ relax
Imprezy turystyczne, festiwale
Parki tematyczne, kasyna, centra handlowe, dyskoteki
Biznesowa
Konferencje, seminaria, kongresy, targi
Wyjazdy motywacyjne, interakcyjne, szkoleniowe
Lecznicza
Pobyty senatoryjne
Walka z nałogami, zwalczanie stresu, kompleksy SPA
Gastronomiczna
Pokazy degustacyjne
Praktyczna naukowo kuchnia regionalna
Kulturowa
Wyjazd na spektakl, wystawę
Warsztaty
Hobbystyczna
Obserwacje przyrody, wystawy fotograficzne
Kursy specjalistyczne, wyprawy naukowe
Wiejska
Letniska, działki, festyny
Agroturyzm, nauka ginących zawodów
Religijna
Pielgrzymki, poznawanie innych religii
Religijne szlaki, pobyty w klasztorach
Więzi społecznych
Wyjazdy rodzinne z przyjaciółmi
Poszukiwanie kontaktów z ludźmi przez osoby
Preferencje w turystyce. Niezawodność usługodawcy 32%
Wrażliwość(postawa pracowników) 23%
Empatia(troska o klienta) 19%
Pewność(kwalifikacje) 19%
Materialne świadectwo usługi 7% Turyści przywiązują większą wagę do spraw związanych z jakością, która wymusza wrażliwość. Dlatego większość organizatorów stawia na jakości, która jest uwiarygodniona certyfikatem. Najważniejszy z nich to ISO. System ISO w praktyce: Międzynarodowy system przyjęty na całym świecie
Współpraca firm z tym certyfikatem między sobą
Powstał na Zachodzie, oparty na motywach angielskich i duńskich
Świadczy o odpowiedzialności kierownictwa
Przyjęcie przez firmę wysokiego stanu jakości
Przegląd umów przez pryzmat przyjętego przez nas najważniejszego czynnika
Specyfikacja i kontrola zakupów
Systemy:

(…)

… Europy, zajmuje się kwestionowaniem zasobów wodnych, etc
PANPARKS- organizacja, która zrzesza dyrektorów parków w Europie
IES- organizacja, która powstała w 1999r we Francji, zajmuje się Organizacją podróży najbardziej przyjaznych środowisku
NETS- organizacja zajmująca się propagowaniem najkorzystniejszych typów transportu dla środowiska
WTTC- Światowa Organizacja Przedsiębiorców Turystyki (1990); zrzesza 100 największych firm, które zatrudniają 235 mol ludzi. Pracują nad:
Doprowadzeniem do uznania turystyki za priorytet
Polityką zrównoważonego rozwoju
Stałym rozwojem turystyki przez ujednolicenie systemu rozliczeń; współpraca z mediami; przygotowywanie modelu do działania w sytuacjach kryzysowych
W Polsce to: Polska Izba Turystyki (PIT) i Regionalne Izby Gospodarcze (RIG), jest ich 11 …
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz