Biznesplan "Moto centrum"

Nasza ocena:

5
Pobrań: 1771
Wyświetleń: 5810
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Biznesplan Biznesplan Biznesplan

Fragment notatki:


Z.U.H. „Moto-Centrum”
Branża motoryzacyjna
Podstawowe informacje o firmie I. Nazwa firmy: Zakład Usługowo-Handlowy „Moto-Centrum” II. Przedmiot działalności: - Sprzedaż części samochodowych
- Usługi świadczone przez zakład: serwis
naprawa
lakiernictwo
myjnia
III. Ilość zatrudnionych osób: 12 pracowników
IV. Rynek działania: Rzeszów oraz obszar do 20 km
V. Konkurencja:
Liczne, drobne zakłady rozmieszczone na terenie całego miasta. Brak dominującego przedsiębiorstwa.
VI. Usługi kierowana jest do: Wszystkich zmotoryzowanych mieszkańców Rzeszowa oraz okolic.
VII. Odniesiemy sukces, ponieważ: - Można zaobserwować stały wzrost liczby samochodów. - Posiadamy opony i części samochodowe prosto od producentów, przez co są po najniższych cenach.
- Zakład usytuowany jest w bardzo atrakcyjnym miejscu dla tego rodzaju usług.
Analiza SWOT Mocne strony: Słabe strony: - kontrakty z wiodącymi producentami opon, części oraz lakierów samochodowych
- duża zdolność konkurencyjna związana z promocjami przy zakupie części
- wykwalifikowana kadra - możliwość spłaty ratalnej przy rachunkach przekraczających 500zł
- możliwość wykonania wszystkich niezbędnych napraw w jednym miejscu
- serwis, naprawa oraz wulkanizacja wszystkich marek samochodów
- dobrze rozreklamowana firma w mediach
- sprzedaż części przez Internet
- wykorzystujemy najnowocześniejsze maszyny do naprawy i serwisu samochodów - brak doświadczenia
- podatność na nacisk konkurencji spowodowany brakiem stabilnej pozycji na rynku
- słabe zgranie pracowników
- brak dostępu do części używanych
- mały obszar na późniejszą ewentualną rozbudowę warsztatu/sklepu
- brak zaufania wśród potencjalnych klientów - towary nieposiadające stałego zbytu dostępne są tylko na zamówienie
- mała ilość miejsc parkingowych
Szanse: Zagrożenia: - uzyskanie renomy wśród właścicieli samochodów


(…)

… pojawienia się na rynku nowych konkurentów
- utrata kontraktów z dostawcami
- uszkodzenie, usterka, lub odmowa posłuszeństwa maszyn
- wzrost popytu na części używane, a zmniejszenie na nowe.
- brak rzetelności pracowników
Analiza PEST
Polityczne
- prawo pracy, - polityka podatkowa, - przepisy dotyczące handlu, - przepisy o ochronie środowiska, - przepisy dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej…
… klientów i konkurencji zasadę fair play. Wartości takie jak otwartość, zaangażowanie, odpowiedzialność i uczciwość są dla nas sposobem osiągania celów. Wartości Moto-Centrum: - dążność do osiągania celów
- szacunek i dbałość o ludzi i środowisko naturalne
- otwarta i uczciwa komunikacja
- doskonalenie w funkcjonowaniu
- odpowiedzialność - współpraca zespołowa Wizja Naszym celem jest dotarcie do dwukrotnie…

TMR Firma Motoryzacyjna istnieje od 1989 roku. Świadczy pełen zakres usług kompleksowej diagnostyki, serwisowania oraz napraw samochodów osobowych i dostawczych w tym remonty silników, skrzyń biegów i mostów, układów kierowniczych i zawieszeń (również dla pojazdów zabytkowych i specjalnych) oraz podstawowy dla samochodów ciężarowych. Prowadzimy sklep ze sprzedażą części i akcesoriów do w/w aut. Współpracujemy ze wszystkimi znaczącymi hurtowniami oraz większością autoryzowanych serwisów.
Prowadzimy Urzędową Stację Kontroli Pojazdów o poszerzonym zakresie działania, wykonujemy badania techniczne pojazdów: motocykli, samochodów osobowych i ciężarowych, ciągników rolniczych i przyczep o Dopuszczalnej Masie Całkowitej do 3,5t., także pierwsze badania pojazdów sprowadzonych z zagranicy, wyposażonych…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz