Przedstawiony poniżej plan opisuje działania związane z założeniem i dalszą działalnością Firmy BUD-CEG, która zamierza zająć się produkcją i dystrybucją materiałów dwóch rodzajów :
cegły pełnej
cegły dziurawki
Firma BUD-CEG powstała w listopadzie 1994 r. jako Sp. Z O.O. trzech wspólników, którzy zakupili Zakład Ceramiki Budowlanej, zlokalizowany w jednym z województw Polski południowo-wschodniej. Majątek trwały firmy szacuje się na 345.000 zł. Do ponownego uruchomienia produkcji niezbędna jest jednak modernizacja składników majątku trwałego, a przede wszystkim wielu maszyn i urządzeń. Koszty modernizacji oszacowano na 155.000 zł. Niezbędne będą również środki obrotowe, przeznaczone głównie na sfinansowanie zapasów wyrobów gotówkowych, towarów oraz zakup materiałów i surowców. Ponieważ wspólnicy dysponują obecnie wolnymi środkami własnymi w kwocie 60.000 zł. Niezbędne będzie zaciągnięcie kredytu w wysokości 100.000 zł.
STRUKTURA MAJĄTKU TRWAŁEGO FIRMY BUD-CEG ( w zł. ) Wyszczególnienie Stan po realizacji in westycji Aport Inwestycja KOSZTY URUCHOMINEINIA/APORT 500000
345000
155000
Grunty
20000
20000
0
Budynki i budowle
100000
100000
0
Maszyny i urządzenia
20000
100000
100000
Środki transportu
100000
100000
0
Inne środki trwałe
80000
25000
55000
Firma chce zaspokajać zapotrzebowanie na szeroko rozumianą produkcję, ceramiczną, ze szczególnym uwzględnieniem cegły pełnej oraz cegły dziurawki. W związku z tym firma będzie dostarczać wyrobów gotowych, dostosowanych do potrzeb odbiorców, dbając o ich wysoką jakość.
Firma posiada odpowiednie zasoby, doświadczenie, kontakty i rozeznanie w branży, a także prowadzić będzie działania zmierzające do dalszego , ciągłego udoskonalania swych wyrobów.
PODSTAWOWY CEL - podstawowym celem działania firmy jest zapewnienie stabilności , dostarczającej wyrobów satysfakcjonujących klientów, a tym samym zapewnienie długotrwałych zysków w przyszłości. Firma będzie starać się również dokonywać dalszych inwestycji w celu uatrakcyjnienia swych wyrobów.
ZAŁOŻENIA PLANU STRATEGICZNEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA ANALIZA STRATEGICZNA ( metodą SWOT ) Możliwości Wyszczególnienie Ocena w skali ( 0-10 ) Wykorzystanie „image” starej firmy
10
Poziom wzajemnych relacji z bankiem
8
Nowe segmenty rynku
8
Elastyczność reakcji na sygnały rynkowe
(…)
…
43,56
43,56
166,32
Inne koszty zmienne
4,95
4,95
5,44
5,44
20,78
Płace, ZUS
29,70
29,70
32,67
32,67
124,74
Koszty zmienne
44 550,00
44 550,00
49 000,50
49,000,50
187 101,00
Warto zauważyć, że koszty zmienne stanowią aż 67,11% ogółu kosztów .
ZAŁOŻENIA PLANU MARKETINGOWEGO
Na rynku , na którym działa firma BUD-CEG istnieje wiele konkurencyjnych cegielni. Można przy tym uznać , że dokonał się już podział…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)